غنی اعتمادنامه های سفیران جدید ناروی، سویس، سویدن و هند را پذیرفت

© facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan. غنی اعتمادنامه های سفیران جدید ناروی، سویس، سویدن و هند را پذیرفت
 غنی اعتمادنامه های سفیران جدید ناروی، سویس، سویدن و هند را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان پیش از ظهر امروز اعتماد نامه های سفیران چند کشور را پذیرفت. 
پخش زنده سخنرانی اشرف غنی در دوحه پایتخت قطر  - اسپوتنیک افغانستان
پخش زنده سخنرانی اشرف غنی در دوحه پایتخت قطر

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، پیش از ظهر امروز اعتماد نامه های وولی اندریس لیندمن سفیر ناروی، بیندکت دی سیرجت سفیر غیر مقیم سویس، تورکل ستیرنلوف سفیر سویدن و رودریندرا تاندن سفیر هند را طی مراسم جداگانه، پذیرفت.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان در ادامه نوشته است، که سفیران متذکره در صحبت های شان در رابطه به ادامه مناسبات کشورهای خویش با افغانستان در عرصه های اقتصادی، سیاسی و بخش های انکشافی، تاکید کردند.
در این خبرنامه همچنان آمده است، که آنان حمایت قوی شان از پروسه صلح به رهبری حکومت افغانستان، حفاظت از دستآوردهای ۱۹ گذشته و هدف مطلوب جمهوریت که همانا افغانستان صلح آمیز، پیشرفته و مستقل است، اعلام کردند.
ارگ افزوده است، که همچنان سفرای متذکره آمادگی های شان را بخاطر کنفرانس قریب الوقوع جینوا ابراز کرده، گفتند که از پلان انکشافی افغانستان در این کنفرانس حمایت خواهند نمود. به گفته آنان جامعه بین المللی حاضر است از پلان انکشافی پنج ساله دولت افغانستان حمایت کامل سیاسی و مالی نماید.
محمد اشرف غنی ضمن خوش آمدید به سفیران جدید، دیدگاه اقتصادی افغانستان را تشریح کرد و در خصوص دولت سازی، اعمار صلح و ایجاد مارکیت به آنان معلومات داد.
رئیس جمهور افغانستان گفت: افغانستان می خواهد که با تمام کشورهای جهان مناسبات گستردۀ اقتصادی و سیاسی داشته باشد و از آنان خواست که روی پروژه های بزرگ انرژی، برق، محصولات زراعتی و معادن افغانستان، سرمایه گذاری نمایند.
رئیس جمهور افغانستان در اخیر سخنانش گفت، که ما در کنفرانس جینوا پلان انکشافی پنج ساله را به آرزوی افغانستان مرفه و خودکفا، تشریح خواهیم کرد که محور آن اعمار صلح ، دولت سازی و مارکیت سازی می باشد.

یادآوری می کنیم، که برخی کشورها به دلیل ناامنی در افغانستان سفارت ندارند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала