طالبان: مقاومت ما باعث شکست استراتژی ترامپ در افغانستان شد

© AFP 2023 / Karim Jaafarطالبان: مقاومت ما باعث شکست استراتژی ترامپ در افغانستان شد
طالبان: مقاومت ما باعث شکست استراتژی ترامپ در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرد که که مقاومت این گروه علیه استراتژی جنگی ترامپ سبب شکست آمریکا شد و واشنگتن برای حفظ حیثیت باقیمانده‌اش نیز چاره‌ای جز خروج از افغانستان ندارد.

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر خروج از افغانستان تاکید دارند که این سبب نگرانی دولت افغانستان شده است زیرا خروج نیروهای خارجی را به «معنای مرگ خود می‌داند».

این مطلب خاطرنشان کرد که اعلام استراتژی جنگی دونالد ترامپ بر اثر «فشارها و توطئه‌های حلقه‌های جنگ‌طلب آمریکایی» بود.

 عبدالله عبدالله: اجازه تلف شدن حقوق مردم افغانستان در روند صلح را نمی‌دهیم  - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: اجازه تلف شدن حقوق مردم افغانستان در روند صلح را نمی‌دهیم

 طالبان در ادامه آورده است که مقاومت طالبان برابر این استراتژی سبب شکست تجربه جنگی ترامپ شد و رئیس جمهور آمریکا اکنون دریافته که برای حفظ حیثیت باقیمانده این کشور جز پایان جنگ چاره دیگری ندارد.

این نوشتار همچنین تاکید کرد: در 18 سال گذشته ثابت کردیم که به کمتر از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان راضی نمی‌شویم و برای رسیدن به این هدف، به نبرد ادامه خواهیم داد.

طالبان اظهار داشت که اگر ما در روزهای پایانی مبارزات انتخاباتی آمریکا، آتش‌بس اعلام کنیم، این دستاورد بزرگی برای ترامپ محسوب می‌شود و ممکن است که نقش ویژه‌ای برای پیروزی مجدد در انتخابات آمریکا شود.اما طالبان تمایلی به سیاست‌های انتخاباتی آمریکا ندارد زیرا می‌داند که تنها راه پایان دادن به اِشغال افغانستان است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала