ادعای تهدید خبرنگاران در کابل از سوی پولیس

© A. ZIAادعای تهدید خبرنگاران در کابل از سوی پولیس
ادعای تهدید خبرنگاران در کابل از سوی پولیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان یک رسانه خصوصی در افغانستان می گویند، که به دلیل تهیه یک گزارش تحقیقی از سوی پولیس کابل تهدید شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سالم وحدت، صاحب امتیاز خبرگزاری بخدی به اسپوتنیک افغانستان گفت، که آن ها در ۳ روز گذشته روی یک گزارش تحقیقی کار کرده اند و پولیس کابل برای جلوگیری از انتشار آن پیام هشدار فرستاده است.

Доха, Афганистан, переговоры - اسپوتنیک افغانستان
کمیتۀ مصونیت خبرنگاران: حکومت روند اطلاع‌رسانی مذاکرات صلح را مختل کرده
وحدت با انتقاد از این رویه‌ی پولیس موظف در حوزه ۱۱ شهر کابل تاکید کرده که این تهدیدها مانعی برای ادامه کار آن ها نیست، اما تهدید رسانه ها آن هم از سوی پولیس نگران کننده است.

در همین حال، فردوس فرامز سخنگوی وزارت داخله افغانستان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، این موضوع را رد کرده و تاکید کرد که چنین چیزی صورت نگرفته است.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش دیده بان حقوق بشر هم با نشر گزارشی اعلام کرد، که خشونت و تهدید در برابر خبرنگاران در افغانستان رو به افزایش است. آن ها به این باورند که زورمندان، مقام های دولتی و شورشیان مسلح عاملان اصلی تهدید و خشونت علیه خبرنگاران هستند. معاون بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر در یک کنفرانس خبری در کابل گفته بود که خبرنگاران از هر طرف زیر حمله هستند. خبرنگاران از طرف نمایندگان حکومت خودشان مانند پولیس و نیروهای امنیتی زیر حمله قرار دارند. این یک روند بسیار خطرناک است. حق آزادی بیان و رسانه های آزاد یکی از اساسی ترین حقوق در هر دموکراسی می باشد.


6:43

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала