خلیل‌زاد: با طالبان روی کاهش حملات توافق‌ کردیم

© AP Photo / Jacquelyn Martinخلیل‌زاد: با طالبان روی کاهش حملات توافق‌ کردیم
خلیل‌زاد: با طالبان روی کاهش حملات توافق‌ کردیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان هشدار می‌دهد که افزایش خشونت‌ها رونده صلح را تهدید نموده است، این هشدار است به افغان‌ها و حامیان منطقه‌‌ی و بین المللی آنها.

به گزارش اسپوتنیک، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در صفحه توییرتش نگاشته است که با طالبان درباره‌ی تطبیق جدی تمام عناصر توافق‌نامه‌ی امریکا – طالبان و تعهدات ارائه شده و همچنان مرتب‌سازی دوباره‌ی اقدامات در راستای گفت‌وگوهای صلح به توافق رسیده‌اند.

آقای خلیل‌زاد می افزاید که این توافق در طی چندین دیدار جنرال میلر و من با گروه طالبان بدست آمده است.

او گفت، مرتب سازی اقدامات دوباره به معنی کاهش خشونت‌ها است، ما انتظار داریم که شمار تلفات به گونه قابل ملاحظه کاهش یابد.

او در ادامه تاکید کرد که ما سهم خود را انجام خواهیم داد و فعالانه از تطبیق نظارت خواهیم کرد. تمام طرف ها باید مسؤلیت هایشانرا ادا نمایند. ما از شرکای بین المللی ما به خاطر کمک و حمایت شان تشکر می‌کنیم.

در یک هفته‌ گذشته به طور بی‌سابقه درگیری شدیدی بین نیروهای دولتی و گروه طالبان در هلمند افغانستان ادامه دارد و آگاهان سیاسی افغانستان بر این باورند که جنگ های کنونی بر روند صلح در قطر اثر منفی خواهد گذاشت. سازمان ملل متحد در کابل یا یوناما با نشر یک اعلامیه نیز گفته است که خشونت‌ها در افغانستان باید به صورت فوری متوقف شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала