آمریکا در آغاز سال 2021 حدود 2.5 هزار نظامی خود را در افغانستان باقی می‌گذارد

© AP Photo / Aijaz Rahi آمریکا در آغاز سال 2021 حدود 2.5 هزار نظامی خود را در افغانستان باقی می‌گذارد
 آمریکا در آغاز سال 2021 حدود 2.5 هزار نظامی خود را در افغانستان باقی می‌گذارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن قول می دهد که در آغاز سال 2021 بیش از 2.5 هزار سرباز آمریکایی خود را در افغانستان باقی بگزارد.

به گزارش اسپوتنیک رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ، روز جمعه گفت که در دو ماه اول سال 2021 ، تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان تا حدود 2500 نفر کاهش می یابد.

اوبراین طی کنفرانس آنلاین در مجمع امنیتی آسپن گفت: "ما در اوایل سال آینده می خواهیم تعداد نیروهای خود را به 2500 نفر کاهش دهیم."

با این حال دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت که همه نیروهای آمریکایی باقیمانده در افغانستان باید تا روز کریسمس (25 دسامبر 2020) به خانه بازگردند. این اظهارات ترامپ در حالی است که رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه‌شب اعلام کرد که آمریکا تا اوایل سال آینده میلادی، شمار نیروهای نظامی خود در افغانستان را به 2500 نفر کاهش می‌دهد.

آمریکا: 30 درصد نظامیان برگشته از افغانستان دچار اختلال روانی شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: 30 درصد نظامیان برگشته از افغانستان دچار اختلال روانی شده‌اند

ترامپ که بازگشت نیروهای نظامی این کشور به آمریکا ازجمله وعده‌های انتخاباتی مهم او بود، پیشتر گفته بود تا نوامبر 2020 شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به 4 هزار تا 5 هزار نیرو کاهش می‌یابد. اوبراین  نیز روز چهارشنبه تاکید کرد که وقتی ترامپ به قدرت رسید، بیش از 10 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان بودند، اما امروز این رقم به کمتر از 5 هزار نفر رسیده و تا اوایل سال 2021 به 2500 نفرکاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است که از زمان حمله آمریکا به افغانستان که روز چهارشنبه نوزدهمین سالگرد آن بود، تاکنون حدود 2400 نفراز نظامیان آمریکایی در این کشور کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала