کندن یک میلیون و نه صد هزار گودال در پیرامون شهر کابل

© facebook National Development Companyکندن یک میلیون و نه صد هزار گودال در پیرامون شهر کابل
کندن یک میلیون و نه صد هزار گودال در پیرامون شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت انکشاف ملی افغانستان از کندن یک میلیون و نه صد هزار گودال در پیرامون شهر کابل برای کنترل آبهای سطحی در پروژه مدیریت آبریزه های این شهر خبر داد. 

برگزاری پنجمین نشست ملی آب در کابل - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری پنجمین نشست ملی آب در کابل
به گزارش اسپوتنیک، شرکت انکشاف ملی افغانستان امروز سه شنبه ۲۹ میزان ۱۳۹۹ نوشت: بیشتر از ۱.۹ میلیون گودال و ۲۵ بند کوچک آب گردان جهت کنترل آبهای سطحی در پروژه مدیریت آبریزه های شهر کابل حفر گردیده است.
بر پایه این گزارش، این پروژه بمنظور کنترل آب های سطحی، بلند رفتن آبهای زیر زمینی و اشتغال زایی در شهر کابل راه اندازی شده که تطبیق آنرا شرکت انکشاف ملی به عهده دارد.
این شرکت افزوده است، که هم اکنون بیشتر از ده هزار نفر عملاً مصروف کار بوده و از آغاز پروژه تا اکنون بالاتر از ۳۰ هزار کارگر استخدام گردیده است.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که فاز اول پروژه شامل کندنکاری گودال و ساخت چکدم ها بیشتر از یک سال و شش ماه دوام خواهد نمود که در مرحله دوم آن غرس میلیون ها نهال نیز در نظر گرفته شده است و با تکمیل این پروژه جنگل ها و باغ های بارآور و غیر بارآور در پیرامون شهر کابل ساخته می شود. 
این شرکت همچنین نوشته است، که هزینه مجموعی این پروژه مبلغ ۱۲ میلیارد افغانی می شود، که از بودجه اداره پشتیبانی و عملیاتی انکشاف ملی ریاست جمهوری پرداخت می شود.

یادآوری می کنیم، که در سالهای اخیر سطح آب های زیر زمینی شهر کابل بیش از ده ها متر پایین رفته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала