نخستین‌ مرکز جراحی قلب ویژه‌ی کودکان در افغانستان شروع به کار کرد

© Photo / facebook account of Ministry of Public Health of Afghanistanنخستین‌ مرکز جراحی قلب ویژه‌ی کودکان در افغانستان شروع به کار کرد
نخستین‌ مرکز جراحی قلب ویژه‌ی کودکان در افغانستان شروع به کار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه برای نخستین‌بار یک مرکز جراحی قلب برای کودکان را در کابل فعال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان با نشر خبری گفته است که اولین مرکز جراجی قلب ویژه‌ی کودکان از سوی احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان به بهره‌برداری سپرده شد.
خبرنامه وزارت صحت گفته است که این شفاخانه به کمک مالی کشور ایتالیا به گونه اساسی و معیاری و مجهز با وسایل طبی ایجاد شده است.
در همین حال آقای عثمانی هنگام سخنرانی در مراسم افتتاح این مرکز گفته است که قرار است نخستین عملیات قلبی در هفته آینده در این مرکز به گونه رایگان انجام شود و بیمارانی که از طریق اداره سره میاشت و دیگر جاها در این مرکز معرفی می‌گردد تحت عملیات قرار خواهند گرفت.
سرپرست وزارت صحت گفت: "شماری از داکتران که به کمک مالی کشور ایتالیا برای آموزش به بیرون از کشور فرستاده شده بود، اکنون آنان در این مرکز جذب شده و عملیات های قلبی توسط آنان انجام می‌شود."
وی در سخنان خود گفته است که اصلاحات شفاخانه‌ها از اولویت‌های کاری این وزارت می‌باشد و ما مصمم استیم تا تغییرات بنیادی را در کیفیت خدمات و مدیریت شفاخانه‌ها به میان آوریم.
گفته می‌شود که مبتلایان به بیماری سوراخ قلب حدود 120 هزار کودک در کشور است و از این میان ماهانه حدود صد تن در بیرون و داخل کشور تحت عملیات قرار می‌گیرند.
هم‌چنین بخش تلی‌مدیسن یا طبابت از راه دور در شفاخانه صحت طفل نیز افتتاح شد. قرار است از طریق این بخش شماری از داکتران هندی، دانش و مسایل طبی را با داکتران این شفاخانه شریک نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала