غنی در مجلس: طالبان هنوز به فکر فتح هستند

© @https://twitter.com/ARG_AFG غنی در مجلس: طالبان هنوزبه فکر فتح هستند
 غنی در مجلس: طالبان هنوزبه فکر فتح هستند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی خواستار حمایت مجلس نمایندگان از هیات مذاکراه‌کننده دولت در مذاکرات قطر شد و تاکید کرد که باید به این هیات فرصت داده شود. او با اشاره به تداوم خشونت در افغانستان می‌گوید، هنوز طالبان به فکر فتح هستند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی؛ رئیس جمهور کشور،امروز (چهارشنبه، 30 میزان) در مراسم معرفی نامزدوزیران جدید که در تالار عمومی مجلس نماینده‌گان برگزار شده بود، سخنرانی مفصلی ایراد کرد.

 رئیس جمهور غنی گفت: «بیاید هیات گفتگوکننده‌ دولت افغانستان را حمایت کنیم. بگذاریم در این مرحله، هیات ما به قوت از مردم نمایندگی کند.»

او افزود که «بین صلح‌کردن و اعمار صلح، تفاوت وجود دارد و خواهش من این است که تیم مذاکره‌کننده صلح را حمایت کنید و فرصت بدهید».

رئیس جمهوری در ادامه تاکید کرد که فیصله نهایی در مورد صلح، به دست نمایندگان مجلس است.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
کابینه امروز به مجلس معرفی‌ می‌شود

او گفت: «فیصله آخر به دست شما نمایندگان مجلس است. بگذارید در این مرحله تیم مذاکره‌کننده به قوت از منافع ملی دفاع کند».

مذاکرات صلح میان هیات دولت و طالبان از 40 روز به این طرف در قطر جریان دارد و تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته‌است.

رئیس جمهور، طالبان را مسئول وضعیت جاری در افغانستان دانست. او گفت: «وضعیت کنونی نتیجه اشتباه طالبان است که از اسامه بن لادن حمایت کردند.»

آقای غنی با تاکید بر پایان جنگ در کشور گفت که بزرگ‌ترین آرزوی پنج نسل زنده افغانستان، خاتمه‌دادن به خشونت‌های میراثی و تحمیلی است.

او با اشاره به حملات اخیر طالبان در شماری از ولایات کشور گفت که «حملات اخیر طالبان در هلمند و غور و سایر ولایت‎ها، نشان می‌دهد که این‌ها هنوز هم به روایت کاذب فتح باورمند هستند».

او افزود: «متاسفانه طالبان و حامیان‌شان به خشونت‌های‌شان ادامه می‌دهند. حملات طالبان در نقاط مختلف افغانستان نشان می‌دهد که متاسفانه آن‌ها هنوز در فکر فتح اند».

رئیس جمهوری با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان گفت که حمایت آمریکا از نیروهای امنیتی افغانستان نیز ادامه خواهد داشت و به گفته او این حمایت در جنگ اخیر هلمند مشخص شد.

او در عین حال تاکید کرد که که «ما به حمایت‌های اقتصادی آمریکا نیز نیاز داریم و این کمک‌ها نیز ادامه خواهد داشت».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала