آغاز ساخت واکسن ترکیبی علیه ویروس کرونا و آنفلوانزا در روسیه

© Photo / RDIF آغاز ساخت واکسن ترکیبی علیه ویروس کرونا و آنفلوانزا در روسیه
 آغاز ساخت واکسن ترکیبی علیه ویروس کرونا و آنفلوانزا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر مرکز علمی ویروس شناسی و اپیدمیولوژی "وکتور" در روسیه اعلام کرد کار واکسن جدیدی برای پیشگیری همزمان از ابتلا به کرونا و آنفولانزا در این مرکز آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رنات مقصودوف، مدیر مرکز علمی دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» می گوید که در حال تولید واکسن ترکیبی روی دست است که همزمان انسان را از ویروس کرونا و آنفلوانزا محافظت می کند.

اخیراً دانشمندان دانشگاه لیورپول دریافتند که در افراد آلوده به آنفولانزا و سپس ویروس کرونا، خطر مرگ چندین برابر بیشتر است.

سایر دانشمندان پس از اینکه گروهی از موشهای آزمایشگاهی را تنها به SARS-CoV-2 آلوده کردند و گروه دیگر را به ترتیب (با اختلاف چند روز) به ویروس آنفلوانزای A و ویروس کرونا، به این نتیجه رسیدند که واکسن ترکیبی موثر می باشد.

در همین حال، مشخص شد که در جوندگان از گروه دوم، COVID-19 شدیدتر است و احتمال مرگ شش برابر افزایش می یابد.

آغاز آزمایش واکسین اسپوتنیکV بالای افراد بیش از 60 سال - اسپوتنیک افغانستان
آغاز آزمایش واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک V" بالای افراد بیش از 60 سال

یادآور می شود یک هفته پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خبر از ثبت دومین واکسن روسی ضد کرونا ساخته شده توسط مرکز "وکتور" داد. مرکز "وکتور " در شهر نووسیبیرسک دومین واکسن روسی علیه ویروس کرونا با نام "اپی واک کرونا"را ثبت کرده است.

آزمایشات پس از ثبت با شرکت 40 هزار داوطلب از جمله افراد بالای 60 سال و مبتلا به بیماری های مزمن ادامه دارد . ممکن است این واکسن از اول ژانویه در دسترس عموم قرارگیر . توصیه می شود این واکسن  دو بار ، به صورت عضلانی ، با فاصله حداقل 14-21 روز ، در دوز 0.5 میلی لیتر تزریق شود.

اولین واکسن روسی به نام  "Sputnik-V" ساخت مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی به نام گامالیا در اوایل ماه اگست ثبت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала