هیات حقیقت یاب مجلس: هزینه ساخت دیوار سفارت افغانستان در امریکا 300 هزار دالر بوده 

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکهیات حقیقت یاب مجلس: هزینه ساخت دیوار سفارت افغانستان در امریکا 300 هزار دالر بوده 
هیات حقیقت یاب مجلس: هزینه ساخت دیوار سفارت افغانستان در امریکا 300 هزار دالر بوده  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات حقیقت یاب مجلس می گوید، که هزینه ساخت دیوار سفارت افغانستان در امریکا، از 300 هزار دالر بیشتر نمی شده، اما یک و نیم میلیون دالر برای ساخت آن به مصرف رسیده است.

همایون قیومی و شاد محمد سرگند در پیوند به دیوار سفارت افغانستان در واشنگتن به دادستانی معرفی شدند - اسپوتنیک افغانستان
همایون قیومی و شاد محمد سرگند در پیوند به دیوار سفارت افغانستان در واشنگتن به دادستانی معرفی شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، یک هیات حقیقت یاب از سوی مجلس نمایندگان برای بررسی ادعا در مورد فساد در ساخت دیوار افغانستان به واشنگتن سفر کرده و نتیجه بررسی خود را بیان کرده است.
جاوید صافی رئیس این هیات گفته است، که در قرارداد ساخت این دیوار قانون تدارکات ملی در نظر گرفته نشده‌است. در ساخت دیواری که هزینه‌اش از 300 هزار دالر بیشتر نمی‌شود، یک‌ونیم میلیون دالر هزینه شده‌است.
به‌گفته‌ی صافی، هزینه‌ی ساخت این دیوار به اندازه ‌ی ساخت یک خانه در امریکا، بوده‌است.
صافی افزود: "در موضوع ساخت دیوار قانون زیرپا شده‌است، این دیوار با هزینه‌ی بلند 15 صد و 86 هزار دالر ساخته شده‌است، قرارداد از طرف سفیر با یک شرکت از طریق تیلیفون صورت گرفته است. ما در آن‌جا نرخ بازار را دیدیم و با شرکت‌ها صحبت کردیم، بلندترین هزینه‌ی که باید می‌آمد از 200 تا 300 هزار دالر بود".
صافی گفت، که در ساخت این دیوار 70 متره، از مواد ساختمانی عادی استفاده شده‌است. او رهبری سفارت افغانستان در واشنگتن را در این باره به فساد اداری متهم می‌کند.
اما پیش از این سفارت افغانستان در واشنگتن هر گونه فساد در ساخت این دیوار را رد کرده بود.
اما در آن زمان، مجلس نمایندگان افغانستان سرپرست پیشین وزارت مالیه، یکی از مشاوران رئیس جمهور، یک مشاور وزارت مالیه و سفیر این کشور در امریکا را به دادستانی کل معرفی کرد.
 یادآوری می کنیم، که چند ماه پیش رسانه ها گزارش دادند، که سفارت افغانستان در امریکا برای بازسازی یک دیوار 70 متره، پیشنهاد 88 هزار دالری یک شرکت را رد کرده و این کار را از طریق شرکت دیگری با هزینه یک میلیون و 825 هزار دالر انجام داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала