پناهجویان: پولیس کرواسیا با ما مانند حیوانات برخورد کرده اند

© AP Photo / Marko Drobnjakovicپناهجویان: پولیس کرواسیا با ما مانند حیوانات برخورد کرده اند
پناهجویان: پولیس کرواسیا با ما مانند حیوانات برخورد کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پناهجویانی که می‌خواهند به کشورهای پیشرفته اروپایی بروند، نیروهای پولیس کرواسیا را به بدرفتاری با خود شان متهم می‌سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این پناهجویان می‌گویند که حتا نیروهای پولیس کرواسیا با آنان همانند حیوانات برخورد کرده است.

با وجود محدودیت های کشورهای اروپایی هنوز هم شمار بزرگی از پناهجویان به‌شمول شهروندان افغانستان می‌کوشند تا خود شان را از راه‌های غیرقانونی به اروپا برسانند.

اختصاص 600 هزار یورو برای رسیدگی به پناهجویان افغانستانی در یونان - اسپوتنیک افغانستان
اختصاص 600 هزار یورو برای رسیدگی به پناهجویان افغانستانی در یونان

پناهجویانی که در آرزوی رسیدن به کشورهای پیشرفته اروپایی اند داستان های تکاندهنده‌ای از برخورد پولیس کرواسیا به پناهجویان بازگو می‌کنند.

شماری از این پناهجویان که پس از وارد شدن به کرواسیا دوباره به بوسنیا بگردانده شده اند پولیس کرواسیا را به نقض حقوق بشری شان متهم می‌سازند.

پناهجوی بنگله‌دیشی گفت: «هنگامی که ما را گرفتند ، آنان به لت وکوب ما شروع کردند .مثل اینکه ما حیوان هستیم، سپس ما را تلاشی می‌کردند و پیش از این که ما را دوباره به بوسینا برگردانند، وسایل چون تلفون‌های همراه و پول ما را می‌گرفتند».

برخی دیگر از این پناهجویان می‌گویند که با سگ ها تلاشی شده اند.

محمد پناهجوی پاکستانی گفت: «پولیس کرواسیا بیش از حد لت وکوب می‌کند. پیش از این که ما را از کرواسیا اخراج کنند برای تلاشی ما از سگ ها کار می‌گیرند. سگ ها بر ما حمله می‌کنند. سگ ها پای و دست دو پناهجو را حتا زخمی کردند».

یک نهاد پشتیبان پناهجویان در بوسنیا نیز از برخورد پولیس کرواسیا در برابر پناهجویان نگران است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала