شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان افزایش یافت

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانشمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان افزایش یافت
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت افغانستان گفته است که در 24 ساعت گذشته 66 تن به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز جمعه (9 عقرب) اعلام کرد که در یک شبانه روز گذشته، 169 نمونۀ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش 66 مورد آن مثبت تشخیص شده است.
با ثبت موارد جدید، شمار مبتلایان کرونا در افغانستان به 41 هزار و 334 نفر افزایش یافته است.
وزارت صحت عامه می‌گوید که طی شبانه روز گذشته، 16 نفر بهبود یافته اند. به این ترتیب شمار بهبودیافتگان در کشور به 34 هزار و 258 نفر رسیده است.
همچنان این وزارتخانه می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، یک بیمار کرونایی در اثر ابتلا به بیماری‌ جان خود را از دست داده‌اند. شمار جان باختگان ناشی از کرونا در افغانستان به یک هزار و 533 نفر رسیده است.
تاکنون شمار مبتلایان به کووید-19 در جهان به 45 میلیون 18 هزار 354 نفر رسیده است.
امریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جایگاه اول جهان قرار دارد. تاکنون در این کشور 9 میلیون و 212 هزار و 767 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.
تاکنون یک میلیون و 181 هزار و 27 بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان جان باخته و در مجموع بیش از 32 میلیون نفر نیز بهبود یافته‌اند. روند درمان بیش از بیش بقیه مبتلایان در جهان همچنان ادامه دارد.
در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.
در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала