صالح: آزمایش وسیله دفع "سلاح بزبزک طالبان" موفقانه بود

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری گفته است که آزمایش وسیله دفع حملات تک‌ تیراندازان طالبان،موفقانه بوده است..

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید، آزمایش وسیله دفع سلاح تک‌‌تیرانداز طالبان یا «بزبزک» با موفقیت انجام شده‌است.

آقای صالح روز شنبه، دهم عقرب در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که تمام نیروهای امنیتی با این وسیله تجهیز می‌شوند.

معاون اول ریاست جمهوری افزوده است که دفتر شورای امنیت ملی از طریق ویدیو کنفرانس روش استفاده این وسیله را تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد.

دستور صالح به شهردار کابل: سینمای پارک شهرنو را تخریب کنید - اسپوتنیک افغانستان
دستور صالح به شهردار کابل: سینمای پارک شهرنو را تخریب کنید

امرالله صالح در هفتم عقرب اعلام کرد که وسیله دفع حملات تک‌ تیراندازان و سلاح «بزبزک» طالبان به تمام پاسگاه‌های نیروهای امنیتی معرفی می‌شود. به گفته صالح، در این اواخر طالبان با توسل به سلاح «بزبزک» شماری از نیروهای امنیتی را به «خاک و خون» کشانیده‌اند.

از جانب دیگر، معاون اول ریاست جمهوری که مسوولیت امور امنیتی کابل را برعهده دارد، گفته است که از این پس تمرکزش را روی ساختار‌ها آغاز می‌کند.

به گفته او، در 48 ساعت گذشته سه حادثه از نوع ترور، ترساندن، ارعاب و سرقت در شهر کابل اتفاق بوده است. معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که این اتفاقات باید صفر می‌شد. وی در ادامه می‌گوید که مردم از وضعیت کنونی راضی است.

پس از وخامت اوضاع امنیتی پایتخت، آقای صالح دو هفته پیش با حفظ وظایف معاونیت اول ریاست جمهوری، مسوولیت تامین امنیت کابل را موقتاً برعهده گرفت. او در روزهای گذشته گفته که پوشش استخباراتی کوچه به کوچه را در کابل آغاز کرده و موترهای بدون اسناد را قانونی یا مصادره می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала