کرونا در افغانستان/ثبت132 مورد جدید و مرگ 5 تن در شبانه‌روز گذشته

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان
ایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته 132 مورد تازه ابتلا به کرونا ثبت شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، 132 بیمار جدید کرونایی شناسایی شده‌‌‌ و در این مدت پنج نفر نیز جان باخته‌اند.

شناسایی موارد مثبت کرونا از نتیجه آزمایش 453 نمونه‌ی مشکوک به کرونا به دست آمده است.

از جانب دیگر وزارت صحت عامه از بهبودی 16 بیمار کووید-۱۹ خبر داده است.به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به کرونا در کشور به 41 هزار و 633 تن رسیده است. از این میان، یک هزار و 541 تن جان باخته و 34 هزار و 342 تن بهبود یافته‌اند.

کشوری که از نخستین روز بدون کرونا تجلیل بعمل آورد - اسپوتنیک افغانستان
کشوری که از نخستین روز بدون کرونا تجلیل بعمل آورد

کارشناسان می‌گویند که آمار رسمی وزارت صحت، همه موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در سراسر کشور را پوشش نمی‌دهد. یک ارزیابی وزارت صحت نیز نشان داده‌است که به صورت تقریبی حدود 10 میلیون نفر در سراسر کشور به کرونا مبتلا شده‌اند؛ اگر این آمار درست باشد، سهم مرگ و میر در نتیجه کرونا بسیار اندک بوده و اغلب افرادی که مبتلا شده‌اند، بهبود یافته‌اند.  

با این‌همه، ناظران درباره خطر شیوع موج دوم کرونا در افغانستان هشدار می‌دهند. آن‌ها با اشاره به این‌که بسیاری از کشورهای بزرگ جهان، با موج‌های دوم و سوم کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و آمار ابتلا و مرگ بر اثر این ویروس به شدت افزایش یافته، توصیه می‌کنند که دولت باید تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع موج جدید این ویروس در افغانستان را روی دست بگیرد و مردم نیز با رعایت توصیه‌های صحی و پروتکل‌های بهداشتی، از بروز یک بحران مرگبار تازه، جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала