واکنش ایران به حمله تروریستی بر دانشگاه کابل

© کریمبرگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل
برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت ایران در بیانیه‌ای حمله تروریستی بر دانشگاه کابل را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله جنایتکارانه و تروریستی بر دانشگاه کابل را به شدت محکوم کرده است.

در بیانیه این سفارت آمده است:"سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حمله جنایتکارانه و تروریستی (12عقرب)  به دانشکده حقوق دانشگاه کابل را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از دانشجویان و افراد حاضر در این دانشگاه گردیده را به شدت محکوم می‌نماید".

در بیانیه آمده:" تکرار اینگونه اقدامات غیر انسانی گروه‌های تروریستی علیه مراکز آموزشی و نهادهای مدنی افغانستان امری بسیار خطرناک می‌باشد که لازم است از سوی تمام اعضای جامعه جهانی قویا تقبیح و از تحقیقات جدی درخصوص شناسایی عوامل واقعی اینگونه حملات وحشیانه به هر طریق ممکن حمایت گردد".

بیانیه افزوده:"این سفارت ضمن تسلیت به خانواده‌های شهداء و آرزوی بهبود برای مجروحین این حادثه، مراتب همدردی و همبستگی کامل خود را با دولت و ملت افغانستان اعلام می‌دارد".

واکنش طالبان به حمله بر دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به حمله بر دانشگاه کابل

گفتنی است که شماری از مهاجمان مسلح، حوالی ساعت 11:00 قبل از ظهر روز گذشته دوشنبه (12 عقرب) وارد دانشگاه کابل شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.این درگیری چندین ساعت به طول انجامید و پس از کشته شدن سه مهاجم پایان یافت.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله تایید کرد که در این حمله تروریستی، 19 نفر کشته و 22 تن دیگر زخمی شده‌اند. 

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری کشور در واکنش به این حمله در صفحه توییتر خود نوشته که این حمله "برای ما یک ناکامی استخباراتی است. اما برای طالب گندیده‌گی وجدان."

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری نیز گفته:" حملۀ تروریستی امروز بر دانشگاه کابل را سخت نکوهش می‌کنیم. به بازوان پرتوان نیروهای امنیتی خویش باور کامل داریم تا دهشت افگنان را در اسرع وقت، از بین خواهند برد. پس از شکست ننگین تروریستان در هلمند، اکنون؛ این گروه ها، دست‌پاچه شده‌ اند ومکان‌های اکادمیک را هدف قرار می‌دهند".

این در حالی است که هفته گذشته یک حمله انتحاری در کوچه مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب شهر کابل رخ داد، در این حمله تروریستی دستکم 30 نفر کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت آن حمله را به عهده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала