سروردانش: افزایش حملات تروریستی می تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح باشد

© Photo / Sarwar Danesh سروردانش: افزایش حملات تروریستی عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح باشد
 سروردانش: افزایش حملات تروریستی عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می گوید که افزایش حملات تروریستی می‌تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح دوحه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته به دانشگاه کابل گفت: افزایش حملات تروریستی می‌تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح دوحه باشد.

واکنش سرور دانش به گزارش اخیر آمریکا درباره جمعیت شیعیان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سرور دانش به گزارش اخیر امریکا درباره جمعیت شیعیان افغانستان

سرور دانش می گوید: دشمنان کور دل مردم افغانستان در ادامه حملات تروریستی و سازمان دهی شده بر مراکز علمی و آموزشی کشور، بر دانشگاه کابل، قلب تپنده دانش و دانایی کشور حمله کردند و صفحه دیگری بر جنایات شان افزودند.

وی افزود: مردم عزتمند افغانستان نیک می‌دانند که یگانه ضامن واقعی برای حفظ امنیت و آبادانی کشور، توسعه و تکثیر دانایی و آگاهی جمعی‌است و به همین دلیل‌است که دشمنان ما، مراکز علم و دانش را هدف گرفته‌اند تا با خلق وحشت و هراس، مانع استقبال مردم از کسب دانش و دانایی شوند.

وی افزود که یقین دارد دشمن هرگز به این هدف شوم خود نخواهد رسید و مردمی که برای کسب دانش و دانایی مسیر شان را برگزیده اند، هرگز از این راه برنخواهند گشت.

به گفته وی، با آنکه تلاش برای مذاکرات صلح با حمایت و همکاری جامعه بین المللی در دوحه قطر جریان دارد، اما موج جدیدی از خشونت و حمله بر غیرنظامیان در گوشه و کنار کشور از سوی گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی می‌تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح و چرخه دوامدار جنگ و ناامنی در کشور باشد.

وی تاکید کرد: حکومت افغانستان با ایجاد انسجام مستحکم میان مردم و نیرو‌های امنیتی، تا پایان هر نوع دهشت و وحشت مسئولانه مبارزه می‌کند و دشمنان افغانستان را از تحقق نقشه‌های پلید شان برای همیشه ناامید خواهد ساخت.

گفتنی است که سه تن از مهاجمان مسلح روز گذشته وارد دانشگاه کابل شده و به دانشجویان که در حال برگزاری مراسم فراغت شان بودند حمله و تیراندازی کردند.

در این رویداد که نزدیک به شش ساعت طول کشید، ۲۲ دانشجو شهید و ۲۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. مسئولان صحی گفته اند که وضعیت برخی زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала