حمله به دانشگاه کابل/ آمر حوزه سوم و 12 منسوب پولیس بازداشت و به دادستانی معرفی شدند

© Sputnik/TAحمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل
حمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی پولیس کابل اعلام کرده است که 13 تن از منسوبان پولیس به‌شمول آمر حوزه سوم امنیتی شهر کابل در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل، روز چهارشنبه، چهاردهم عقرب اعلام کرد که   در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل، 13 تن از نیروهای پولیس به‌‌شمول آمر حوزه سوم پولیس، مدیر جنایی این حوزه و فرمانده تولی دانشگاه کابل به‌‌علت غفلت درتطبیق برنامه تأمین امنیت بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شدند.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: حمله بالای بخش حقوقی دانشگاه کابل تصادفی نبود

فرامرز افزود که پرونده این افراد به ظن غلفت در تأمین امنیت دانشگاه کابل برای بررسی بیش‌تر به دادستانی نظامی فرستاده شده است.

حمله بر دانشگاه کابل در دوازدهم عقرب اتفاق افتاد.

در این حمله که برای پنج ساعت دوام کرد، 22 تن کشته و 27 تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه داعش مسئولیت این حمله را پذیرفت؛ اما حکومت تاکید می‌کند که شواهد زیادی دارد که این کار توسط طالبان انجام شده، گروه طالبان دست‌داشتن در این حمله را رد کرده‌است.

گفته می‌شود در پیوند به این حمله، مجلس نمایندگان امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری، حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی، احمدضیا سراج؛ سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی؛ سرپرست وزارت امور داخله را فراخوانده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала