واکنش وزارت حج و اوقاف به حمله بر دانشگاه کابل

© Photo / اداره امور ریاست جمهوری افغانستان واکنش وزارت حج و اوقاف به حمله بر مراکز آموزشی
  واکنش وزارت حج و اوقاف به حمله بر مراکز آموزشی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت حج و اوقاف: حمله بر مراکز آموزشی و دینی مجوز شرعی ندارد و حرام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، محمدقاسم حلیمی، سرپرست وزارت حج و اوقاف کشور می‌گوید که حمله بر مراکز آموزشی و دینی، دانشگاه‌ها، مساجد و تأسیسات عام‌المنفعه مجوز شرعی ندارد و حرام است.

معین وزارت حج و اوقاف از یک سوء قصد جان سالم به در برد - اسپوتنیک افغانستان
معین وزارت حج و اوقاف از یک سوء قصد جان سالم به در برد

آقای حلیمی که امروز (چهارشنبه، 14عقرب) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «حمله تروریستی بر مراکز دینی، مساجد، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، تأسیسات عام‌المنفعه و در مجموع حمله بالای هر فرد مسلمان غیرنظامی، نظامی، سیاسی و غیرسیاسی و علما در افغانستان حرام است و هیچ مجوز شرعی ندارد».

او حمله بر دانشگاه کابل را حمله‌ی «جهل بر علم» خواند و آن را به گروه طالبان نسبت داد. سرپرست وزارت حج و اوقاف در خطاب به این گروه نیز گفت که علت موجودیت طالبان قبلا به‌خاطر قوای خارجی عنوان می‌شد، اما اکنون که «مسأله‌ی اشغال» ختم شده است، جنگ‌شان معنا ندارد.

او تأکید کرد: «امروز که قوای خارجی به زبان شما (طالبان) مسأله‌ی‌شان ختم شده، پس علت در کجا مانده است که ما را می‌کشید. اگر آنان (خارجی‌ها) با ما باشد، ما کافر می‌شویم و اگر با شما باشد، مجاهد می‌شوید».

او تأکید کرد: «اگر عاملان این گونه حملات خود را بشر می‌دانند، با کدام ملاک انسانی به دانشگاه، زایشگاه، آموزشگاه، هتل‌های عروسی و مسافران در مسیر راه‌ها حمله‌ور می‌شوند و با کدام ملاک اسلامی این حملات را تحویز می‌کنند».

گفتنی است چاشت روز دوشنبه (12 عقرب) مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل حمله کردند. براساس آمار وزارت داخله، در این حمله 22 نفر کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند. دولت افغانستان روز گذشته را به خاطر این حمله ماتم ملی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала