افزایش ۵۰ درصدی خشونت‌ها در کشور همزمان با آغاز گفتگوهای صلح

© Sputnik - AZافزایش ۵۰ درصدی خشونت‌ها در کشور همزمان با آغاز گفتگوهای صلح
افزایش ۵۰ درصدی خشونت‌ها در کشور همزمان با آغاز گفتگوهای صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، گفته است که همزمان با مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت و طالبان، خشونت‌ها در افغانستان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سیگار امروز (پنجشنبه، ۱۵ عقرب) با نشر گزارشی اعلام کرده است که میانگین حملات روزانه آغازشده دشمن در افغانستان از اول جولای تا پایان سپتمبر در مقایسه با اول اپریل تا ختم جون سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است. 

در این گزارش آمده است که "نیروهای ضد حکومت حداقل ۸۳ درصد از تلفات غیرنظامیان را در این سه ماه به خود اختصاص دادند. طالبان مسئول ۳۸ درصد از این کشته‌ها و زخمی‌ها است".

 تأکید سازمان همکاری‌های اسلامی بر کاهش خشونت و آتش‌بس فوری در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
تأکید سازمان همکاری‌های اسلامی بر کاهش خشونت و آتش‌بس فوری در افغانستان

سیگار در گزارش تازه خود گفته "در حالی که حکومت افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی از این کشور همچنان به آتش‌بس تاکید دارد، شورشیان بنا به خواست خود شرایط را تنظیم یا تحمیل می‌کنند".

این گزارش در حالی مطرح می شود که در سه هفته اخیر حملات خونینی در افغانستان به وقوع پیوسته است. در یک ماه گذشته طالبان حملات گسترده ای در برخی از ولایت‌ها از جمله هلمند، ‌قندهار، میدان وردک، بدخشان، نیمروز و برخی نقاط دیگر کشور انجام دادند.

همچنین حدود دو هفته قبل یک تروریست خود را در میان تعدادی از دانش آموزان در غرب کابل منفجر کرد که در نتیجه آن، ۲۴ تن که اکثر آنان زیر ۱۸ سال بودند، شهید شدند و ۵۷ تن دیگر زخمی شدند.

روز دوشنبه هفته جاری نیز چند مهاجم مسلح به دانشگاه کابل حمله کردند که نتیجه آن ۲۲ تن به شهادت رسیدند و ۳۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала