ناتو و اتحادیه‌ اروپا: دانش‌آموزان نباید مورد حمله قرار گیرند

© Sputnik/JK ناتو و اتحادیه‌ اروپا: دانش‌آموزان نباید مورد حمله قرار گیرند
     ناتو و اتحادیه‌ اروپا: دانش‌آموزان نباید مورد حمله قرار گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مأموریت‌های دیپلماتیک استرالیا، کاناد، اتحادیه‌ی اروپا، ناتو، هلند، ناروی، سویدن، ترکیه، بریتانیا و امریکا در کابل ضمن نکوهش حملات اخیر بر مراکز آموزشی و تحصیلی در کشور، می‌گویند که دانش‌آموزان و دانش‌جویان نباید مورد حمله قرار گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، در بیانیه‌ی مشترک مأموریت‌های دیپلماتیک این کشورها، اتحادیه‌ی اروپا و سازمان ناتو که امروز (جمعه، 16 عقرب) به نشر رسیده، آمده است که هدف‌قراردادن کسانی که می‌خواهند از طریق آموزش و پروش زندگی خود و جامعه را بهبود بخشند، نقض «فجیع قانون بین‌المللی بشردوستانه» است.

در بیانیه تأکید شده است: «ما در کنار جوانان افغان می‌ایستیم و آنان باید در مقابل رنج بیشتر محافظت شوند. دانش‌آموزان نباید مورد حمله قرار گیرند.» آن‌ها همچنان گفته‌اند که باید عدالت بر عاملان این حمله‌ها اجرا شود.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: حمله بالای بخش حقوقی دانشگاه کابل تصادفی نبود

به گفته‌ی آن‌ها، نسل جوان افغانستان تنها جنگ را حس کرده‌اند. مأموریت‌های دیپلماتیک استرالیا، کاناد، اتحادیه‌ی اروپا، ناتو، هلند، ناروی، سویدن، ترکیه، بریتانیا و امریکا در کابل گفته‌اند: «قربانیان این حملات و مردم افغانستان سزاوار عدالت و صلح اند و صدای آنان باید شنیده شود.»

آن‌ها تأکید کرده‌اند که نسل جوان افغانستان نه تنها سزوار شناختن صلح است، بلکه شایسته‌ی این است که در برقراری صلح کمک کند.

در همین حال، در بیانیه‌ی مشترک مأموریت‌های دیپلماتیک استرالیا، کاناد، اتحادیه‌ی اروپا، ناتو، هلند، ناروی، سویدن، ترکیه، بریتانیا و امریکا در کابل بر کاهش فوری خشونت تأکید شده و آمده است که کاهش خشونت بهترین فرصت را برای دست‌یابی به صلح پایدار و همه‌شول فراهم می‌کند.

این درحالی است که در جریان دو هفته‌ی گذشته، مرکز آموزشی کوثر دانش در مربوطات حوزه‌ی سیزدهم امنیتی شهر کابل و دانشگاه کابل شاهد حملات خونینی بوده است.

در حمله‌ی انتحاری که در تاریخ 3 عقرب در نزدیکی مرکز آموزشی خصوصی کوثر دانش به وقوع پیوست، دست‌کم 24 نفر کشته و 57 نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حملات را گروه داعش به عهده گرفت، اما مقام‌های ارشد دولت افغانستان از جمله امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری کشور طالبان را مسئول این حمله می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала