واکنش وزارت خارجه افغانستان به گفته‌های مولانا حامدالحق پاکستانی

© Photo / MFA Afghanistanواکنش وزارت خارجه افغانستان به گفته‌های مولانا حامدالحق پاکستانی
واکنش وزارت خارجه افغانستان به گفته‌های مولانا حامدالحق پاکستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان گفته‌های ملای پاکستانی که گفته بود حکومت باید به طالبان تسلیم شوند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان اظهارات غیر مسوولانه و خشونت‌زای حامد الحق، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام، شاخه سمیع الحق، در مورد ادامه جنگ و تحولات در افغانستان را به شدید ترین الفاظ محکوم کرده و اعتراض خویش را به خاطر این اظهارات سخیف به سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در کابل فرستاده است."
وزارت خارجه افزوده است که اظهارات و جهت‌گیری همیشگی خصمانه این جریان در قبال افغانستان، جنگ افروزانه بوده و باعث بالا رفتن موج افراطیت خشونتبار در افغانستان و منطقه شده است.

پسر سمیع الحق جانشین پدر معنوی طالبان در پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
پسر سمیع الحق جانشین پدر معنوی طالبان در پاکستان شد

در اعلامیه این وزارت آمده است که در وضعیتی که مناسبات میان افغانستان و پاکستان در حال بهبود است و دولت این کشور از پروسه صلح اعلام حمایت کرده است. این گونه اظهارات، احساسات مردم افغانستان را جریحه دار ساخته و بر پروسه صلح تاثیر منفی می گذارد.
در ادامه آمده است: "وزارت امور خارجه افغانستان از جمهوری اسلامی پاکستان می‌خواهد تا با پایبندی به تعهدات خویش مبنی بر ایفای نقش مثبت در قبال تآمین امنیت و برقراری ثبات در افغانستان، مانع ارتکاب این گونه اعمال که در مخالفت صریح با اصول قبول شده حقوق بین الملل و حسن همجواری می‌باشد‌، شده و ‌ نگذارد تا چنین حلقاتی در راستای تخریب فضای اعتماد که اخیراً میان دو کشور شکل گرفته،‌ اقدام کنند."
این درحالیست که مولانا حامدالحق، فرزند مولانا سمیع‌الحق، پدر معنوی گروه طالبان در پاکستان در یک کلیپ ویدیوئی گفته است که دولت افغانستان باید به گروه طالبان تسلیم شود و جنگ‌افزارهای خود را به زمین بگذارد.
ما از حکومت افغانستان میخواهیم، چرا به آتش دشمنی هیزم می اندازید و قوم تان را تباه میکنید، شما باید به طالبان تسلیم شوید و جنگ افزارهای تان را زمین بگذارید، طالبان شما را به آغوش خواهد گرفت. طالبان جنگ را برده اند و حق آنان است که آنها شریعت اسلامی را در افغانستان تأمین کنند.
وی گفته است که دشمنی بیشتر با طالبان خوب نیست، وقتی امریکا میرود شما به طالبان دست دوستی بدهید.من باور دارم که طالبان شما را در صفوف شان جا میدهد، اما میدانم که این جنگ را دولت افغانستان به دستور هندوستان انجام میدهد. هندوستان این جنگ را ادامه میدهد تا در برابر طالبان این جنگ دوام یابد، طالبان قسم خورده اند که هرگز شما را نمی بخشد. تا جای که شما در کابل حکومت اسلامی را ایجاد نکنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала