کشته شدن یک سرکرده القاعده در ولایت فراه 

© Photo / commons.wikimedia.orgکشته شدن یک سرکرده القاعده در ولایت فراه 
کشته شدن یک سرکرده القاعده در ولایت فراه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره امنیت ملی افغانستان از کشته شدن رهبر شبکه تروریستی القاعده از سوی نیروهای این کشور در ولایت فراه خبر داد.

پناهگاه های القاعده در افغانستان و سوریه - اسپوتنیک افغانستان
پناهگاه های القاعده در افغانستان و سوریه
به گزارش اسپوتنیک، ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد، که نیروهای ویژه این نهاد موفق شده‌اند که در یک عملیات هدفمند، محمد حنیف که به نام مستعار عبدالله شناخته می‌شد، از رهبران شبکه القاعده در شبه قاره هند را به هلاکت برسانند.

براساس بیانیه امنیت ملی افغانستان، این فرد شهروند پاکستان و از شهر کراچی بوده که در یک عملیات برنامه ریزی شده در ولسوالی بکواه ولایت فراه، توسط نیروهای ویژه امنیت ملی کشته شده و دو زن پاکستانی نیز در همین پیوند دستگیر شده اند.

ریاست امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرد، که این فرد در نخست عضویت گروه طالبان را داشته و پس از سال ۲۰۱۰ عضو شبکه القاعده شده و در همین سال، با همکاری مستقیم گروه طالبان وارد ولایت هلمند شده است.

بر پایه این گزارش، او سپس به کمک طالبان به ولایت فراه انتقال داده شده است.

امنیت ملی افغانستان همچنین اعلام کرد، که محمد حنیف پیوند تنگاتنگی با گروه طالبان داشته و در زمینه کارگذاری مواد انفجاری، ساخت خودروهای بمب‌گذاری شده و ساخت‌وساز مین‌های دست ساز طالبان را یاری و آموزش می‌داده است.

به گفته مقام های امنیتی افغانستان، محمد حنیف مشهور به عبدالله، اقامت ثابتی نداشته و در ولایات هلمند، فراه، نیمروز و در پاکستان رفت و آمد داشته است.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش نیز ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد فرد شماره دوم القاعده در شبه قاره هند را طی یک عملیات ویژه در ولایت غزنی از پای درآورده است.

این ریاست در اطلاعیه‌ای تایید کرده بود، که ابومحسن المصری فرمانده‌ ارشد گروه القاعده در شبه ‌قاره هند از سوی نیروهای امنیت ملی کشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала