بازگشت نزدیک به 600 زندانی آزاد شده طالبان به میدان جنگ

© Photo / ONSC Afghanزندانیان طالبان
زندانیان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت داخله کشور اعلام کرد که حدود 600 نفر از زندانیان طالبان که براساس توافقنامه قطر جهت اعتمادسازی از زندان آزاد شده بودند، به میدان جنگ بازگشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله اعلام کرد که بیش از 580 زندانی طالبان که از بند حکومت رها شده بودند، دوباره رو به میدان‌ جنگ آورده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در صحبت با خبرنگاران با تأیید این خبر گفت: از مجموع 6 هزار زندانی که برای اعتمادسازی در روند صلح از زندان‌های دولتی آزاد شدند، بیش از 580 نفر آ«ها به میدان جنگ بازگشته‌اند.

صدیقی: اظهارات عجیب و غریب در مورد زندانیان پروسه صلح را به دشواری‌ها روبه‌رو می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
صدیقی: اظهارات در مورد زندانیان پروسه صلح را به دشواری‌ها روبه‌رو می‌سازد

وی بدون ارائه جزئیات بیشتری افزود: شمار زیادی از این زندانیان آزاد شده در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

روز گذشته نیز «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان با متهم کردن طالبان به نقض کردن توافقنامه قطر گفته بود که بیشتر زندانیان آزاد شده این گروه به میدان‌های جنگ بازگشته‌اند.

وی با اظهار اینکه عدم انعطاف طالبان عامل اصلی به بن‌بست کشیدن انتخابات است از دولت جدید آمریکا نیز خواست تا روند گفت‌وگوهای صلح در دوحه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

طالبان در توافقنامه قطر متعهد شده است که زندانیان این گروه پس از آزادی سلاح‌های خود را به زمین گذاشته و به میدان جنگ بازنمی‌گردند.

سخنگوی این گروه نیز پیش از این گفته بود که زندانیان آزاد شده به خانه‌های خود بازخواهند گشت و ضرورتی به حضور آن‌ها در میدان جنگ نیست.

«زلمی خلیلزاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان نیز پیش‌تر تصریح کرده بود که مدرکی درباره بازگشت زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ وجود ندارد.

وی درباره ادعای طالبان مبنی بر زندانی شدن مجدد برخی از اعضای این گروه پس از آزادی نیز گفته بود که دو طرف تلاش می‌کنند تا اذهان عمومی و رویکرد آمریکا را تحت تاثیر قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала