کمک 8.1 میلیون دالری جاپان برای تهیه و فراهم سازی واکسین به دولت افغانستان

© Facebook Ministry of Public Health of Afghanistan کمک 8.1 میلیون دالری جاپان برای تهیه و فراهم سازی واکسین به دولت افغانستان
کمک 8.1 میلیون دالری جاپان برای تهیه و فراهم سازی واکسین به دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از کمک 8.1 میلیون دالری جاپان برای تهیه و فراهم سازی واکسین به این کشور خبر داد. 

اوضاع افغانستان محور گفت و گوهای مقام های ازبیکستان و جاپان - اسپوتنیک افغانستان
اوضاع افغانستان محور گفت و گوهای مقام های ازبیکستان و جاپان
به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز سه‌شنبه 20 عقرب 1399 نوشت: تفاهم نامه‎ای به ارزش 8.1 میلیون دالر به خاطر تهیه و فراهم سازی واکسین با تکاهاشی یوشیاکی شارژدافیر موقت سفارت کشور جاپان در افغانستان و خانم شیما سن گپتا نمایندۀ معاونیت دفتر یونیسف برای افغانستان، با حضور داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه در تالار سهیلا صدیق به امضا رسید.
این وزارت در ادامه نوشته است، که قرار است این کمک دولت جاپان از طریق اداره یونیسف برای تهیه و فراهم سازی واکسین‎های توبرکلوز (BCG)، سرخکان، واکسین فمی پولیو (OPV)، دوز صفری واکسین زردی سیاه، واکسین تیتانوس- دیفتری (TD) ضم سرنج و بکس‎های مصون (Safety Boxes) برای کودکان و خانم‌ها در افغانستان به مصرف برسد.
این وزارت افزوده است، که داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شده بود گفت: من به نمایندگی مردم و دولت افغانستان، از کمک‎ها و پشتیبانی همیشگی مردم و دولت جاپان اظهار سپاس و قدردانی می‌نمایم و از تعهد دولت افغانستان و وزارت صحت‌عامه به خاطر مصرف شفاف و موثر این کمک‎ها که برای بهبود صحت کودکان و مادران است به شما و همه شرکای بهداشتی اطمینان دهم.
در این خبرنامه همچنین آمده است، که داکتر عثمانی در ادامۀ سخنانش افزود، که ما تلاش‎های خود را روی برنامه های واکسیناسیون روزمره منحیث یکی از بخش‎های اساسی برای ریشه کن سازی بیماری فلج کودکان، به طور ویژه در مناطق جنوبی و شرقی کشور تسریع نموده ‎ایم و این تلاش ‌ها تا زمانی ادامه خواهد یافت که پوشش برنامه روزمره معافیت کتلوی بهبود یافته و بیماری فلج کودکان در افغانستان محو گردد.
این وزارت همچنان می افزاید، که تکاهاشی یوشیاکی شارژدافیر موقت سفارت جاپان در افغانستان، در این نشست گفت: کارکردهای وزارت صحت‌عامۀ افغانستان در راستای تطبیق واکسیناسیون برای ما ارزشمند است. و ما امیدواریم که با امضای این تفاهم نامه زمینه‎های بیشتری برای تطبیق واکسین به کودکان و مادران این کشور فراهم گردد.
در ادامه تکاهاشی یوشیاکی افزود، متاسفانه هنوز هم افغانستان از جمله چند کشوری است که در آن بیماری فلج کودکان از بین نرفته است. امیدواریم که در آینده نزدیک این کشور عاری از بیماری فلج کودکان گردد.
از سوی‌هم خانم شیما سن گپتا نماینده معاونیت دفتر یونیسف برای افغانستان، در این نشست گفت: اداره یونیسف متعهد است تا واکسین‌های مورد نیاز را برای وزارت صحت‌عامه افغانستان تدارک نماید تا از طریق مرکزهای بهداشتی به کودکان زیر سن پنج سال و مادران 15 الی 45 سال تطبیق گردد تا باشد افغانستان از آن میان کشورهای عاری از پولیو گردد.
یادآوری می کنیم، که دولت جاپان بیش از ده سال است که وزارت صحت‌عامه افغانستان را در بخش فراهم نمودن واکسین‎های مورد نیاز برای برنامه ملی معافیت کتلوی و راه اندازی کمپاین‎های پولیو حمایت مالی می‎نماید و این کشور یکی از شرکای دایمی و خوب دولت افغانستان در بخش صحت می‌باشد که این وزارت توانسته است با حمایت سخاوتمندانۀ این کشور موفق به ارایۀ خدمات صحی به ویژه خدمات واکسیناسیون برای کودکان و مادران در افغانستان گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала