سیگار: دولت افغانستان فقط بر روی کاغذ با فساد مبارزه کرده است

© Photo / SIGARسیگار: دولت افغانستان فقط بر روی کاغذ با فساد مبارزه کرده است
سیگار: دولت افغانستان فقط بر روی کاغذ با فساد مبارزه کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره بازرس ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است که دولت افغانستان در امر مبارزه با فساد جدی عمل نکرده و تمام اقدامات آن بر روی کاغذ بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در نامه‌ای که به وزارت‌‌های خارجه، دفاع و نهاد توسعۀ جهانی ایالات متحده امریکا فرستاده است گفته که حکومت افغانستان باید گام‌‌های قوی برای مبارزه با فساد بردارد.

انتقاد سیگار از سپردن مسئولیت ها به افراد متهم به فساد در حکومت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد سیگار از سپردن مسئولیت ها به افراد متهم به فساد در حکومت افغانستان

آقای ساپکو تاکید کرده که اقدامات دولت افغانستان در امر مبارزه با فساد باید منجر به کاهش فساد شود، مانند بازداشت و به کیفر رساندن زورمندان آلوده به فساد.

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان بیان داشته است که دولت افغانستان برای از میان برداشتن فساد، گام‌‌های محدود برداشته و اصلاحات در این زمینه نیز در حد مقررات و برگزاری نشست‌‌ها بوده است.

اداره سیگار علاوه کرده است که یوسف نورستانی، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که از جمله متهمان بزرگ فساد در این کشور است، هیچگونه اقدامی در مورد وی از سوی دولت افغانستان صورت نگرفته است.

همچنان این اداره از برگزارکنندگان نشست جینوا خواسته است که نظارت کامل برای شفاف‌سازی کمک‌های خود به افغانستان داشته باشند تا از هدر رفتن این کمک‌ها جلوگیری شود.

این اداره پیش از این نیز در گزارش خود گفته بود که از 63 میلیارد کمک‌های ایالات متحده به حکومت افغانستان بیش از 19 میلیارد دالر آن حیف و میل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала