بن سلمان: تندروها را با "مشت آهنین" پاسخ می‌دهیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولیعهد عربستان در بیاناتی اظهار داشته که که با "مشت آهنین" به کسانی که فکر لطمه زدن به امنیت و ثبات عربستان باشند، پاسخ بدهد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اظهاراتی گفته است،  پدیده افراط‌گرایی بین ما شیوع پیدا کرده بود و به مرحله‌ای رسیدیم که در بهترین حالت هدف سازگاری با این آفت بود. از بین بردن آن گزینه مطرح شده‌ای نبود سیطره بر آن نیز مطرح نشده بود. در سال 2017 وعده دادم که ما فورا تندروی را از بین خواهیم برد و عملا کمپین جدی را برای حل دلایل تندروی و افراط‌گرایی آغاز کردیم.  ما به مقابله با افکار افراطی ادامه می‌دهیم. 

آیا تلاش های ملک سلمان برای نجات سعودی می تواند به نتیجه برسد؟ - اسپوتنیک افغانستان
برکناری چند مقام‌ وزارت دفاع عربستان از سوی پادشاه سعودی

محمد بن سلمان تأکید کرد: انزجار عامل اصلی جذب تندروها است. اظهاراتی که تحریک به انزجار و ایجاد نفرت می‌کند از آزادی بیان و حقوق بشر به عنوان توجیه استفاده می‌کند. ما با هرگونه اقدام تروریستی یا انزجار و خشونت و ربط دادن اسلام و تروریسم مخالفیم و تأکید داریم که آزادی فکر وسیله‌ای برای احترام و تسامح است. اسلام این عملیات تروریستی را جنایت می‌داند و ریختن خون را و قتل را حرام می‌داند.

وی تأکید کرد، تمام کسانی که بخواهند دست به عملیات تروریستی بزنند و از اظهاراتی برای تحریک به انزجار استفاده کنند، مجازات سخت و بسیار دردناکی در انتظارشان است. ما امیدواریم جهان از تحقیر ادیان و حمله به شخصیت‌های مذهبی و ملی تحت شعار آزادی بیان دست بردارد چراکه زمینه خوبی را برای تندروی و تروریسم فراهم می‌کند.

وی گفت: از اولین عملیات تروریستی در 1996 و تا 2017 هیچ سالی بدون عملیات تروریستی نبوده است. از سال 2017 و بعد از بازسازی ساختار وزارت کشور و اصلاح بخش امنیتی تعداد عملیات‌های تروریستی در عربستان کاهش یافت و به صفر رسید.

وی گفت: ما امروز عملیات پیشدستانه‌ای انجام دادیم و همچنان با مشت آهنین به کسانی که بخواهند فکر لطمه زدن به امنیت و ثبات ما را داشته باشند، پاسخ خواهیم داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала