طالبان: یورش بر دانشگاه کابل پیوندی به شبکه ا‌ی حقانی ندارد

© AP Photo / Rahmat Gulطالبان: یورش بر دانشگاه کابل پیوندی به شبکه ا‌ی حقانی ندارد
طالبان: یورش بر دانشگاه کابل پیوندی به شبکه ا‌ی حقانی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان ادعای معاون نخست رئیس جمهور افغانستان را رد و گفته است، که یورش بر دانشگاه کابل پیوندی به شبکه ای حقانی ندارد. 

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، روز شنبه (۲۴ عقرب) در تویترش نوشته است، که عاملان حمله بر دانشگاه کابل مربوط به شبکه‌ی حقانی نیست و این حقیقت ندارد.

به گفته‌ی او،صالح تلاش می‌کند تا مردم را فریب داده و توجه را به سوی دیگری معطوف کند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان، روز شنبه (۲۴ عقرب)، در برگه‌ی فیسبوکش نوشت، که نیروهای امنیتی، هسته‌ی طراح حمله بر دانشگاه کابل را بازداشت کرده اند.

او افزود، که طراح اصلی حمله بر دانشگاه کابل، عادل فرزند محمد عارف نام دارد که دانشکده‌ی شرعیات را تا صنف سوم خوانده و بعدا توسط ثناوالله، عضو سابقه‌دار شبکه‌ی حقانی جذب شده است.

 صالح افزوده است: "طراح اصلی حمله، می‌گوید که برایش گفته شد که کاری شود تا حکومت زیر فشار قرار بگیرد، بدنام شود و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند. گفته شد که این کارها با انجام عملیات بر اهداف نظامی امکان‌پذیر نیست".

او گفته است، که عادل در اصل از ولایت پنجشیر است و خانواده اش در پلچرخی زندگی می‌کند. به گفته‌ی او، باشندگان محل گفته اند که عادل سه سال مفقود بود و آوازه بود که برای جنگ و آموزش بیرون رفته است. "عادل نام، می‌گوید که سلاح را از شبکه‌ی حقانی از ولایت خوست به دست آوردند و هدایت برای‌شان توسط ثناوالله داده می‌شد".

یادآوری می کنیم، که در یورش تروریستی دوازدهم عقرب بر دانشگاه کابل، بیش از ۲۲ نفر جان باختند و ۲۷ نفر دیگر زخم برداشتند. بیش‌تر قربانیان این یورش دانش‌جویان بودند. گروه داعش، مسئولیت این یورش را به عهده گرفت؛ اما دولت افغانستان گروه طالبان را عامل آن دانسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала