کابل ادعاهای پاکستان مبنی‌بر استفاده از خاک افغانستان را علیه این کشور رد کرد

© Photo / MFA Afghanistanکابل ادعاهای پاکستان مبنی‌بر استفاده از خاک افغانستان را علیه این کشور رد کرد
کابل ادعاهای پاکستان مبنی‌بر استفاده از خاک افغانستان را علیه این کشور رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان، ادعای ارتش پاکستان را دربارۀ استفاده از خاک افغانستان در برابر این کشور رد کرده‌ و آن را بی‌بنیاد ‌خوانده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه (25 عقرب) با نشر خبری، ادعای ارتش پاکستان دربارۀ استفاده از خاک افغانستان در برابر این کشور را رد کرده‌ و آن را بی‌بنیاد ‌خوانده‌است.

در خبرنامه آمده‌است که ادعاهای سخن‌گوی ارتش پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان در برابر آن کشور در یک نشست خبری با وزیر امور خارجه پاکستان، بی‌بنیاد اند.

  عمران خان: پاکستان نگران استفاده هند از خاک افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: پاکستان نگران استفاده هند از خاک افغانستان است

بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان روز شنبه، 24 عقرب در یک نشست خبری که شاه‌ محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز حضور داشت، ادعا کرده است که گویا برخی از دپیلمات‌های هندی مقیم کابل برخی حملات در پاکستان را طراحی می‌کنند.

اما وزارت امور خارجه افغانستان تأکید می‌ورزد که این کشور هرگز اجازه نمی‌دهد تا خاک آن برای انجام فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

خبرنامه می‌افزاید: «افغانستان صراحتاً اعلام می‌دارد که منحیث قربانی عمدهٔ تروریزم، ما متعهد به سیاست مبارزه علیه همه انواع تروریزم بدون تفکیک، در سراسر جهان می‌باشیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر استفاده شود».

در ادامۀ خبرنامه آمده‌است: «مهمترین اولویت سیاست خارجی دولت افغانستان این است تا کشور ما به محور همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی بر مبنای منافع مشترک مخصوصاً در امر مبارزه با تروریزم مبدل گردیده و نقش مساعد را در تأمین امنیت و رفاه اقتصادی منطقه ایفا کند».

ادعای ارتش پاکستان در حالی مطرح شده است که قرار است عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از افغانستان بازدید کند.

وزارت خارجه با اشاره به این موضوع گفته است، در حالی که برای سفر عمران خان آماده می‌گیرد، انتظار می‌رفت پاکستان مسایل مورد «علاقه و قابل بحث» را از طریق راهکارهای موجود مطرح کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала