منبع: ولسوالی دشت ارچی کندز به گونه‌ی کامل به دست طالبان سقوط کرد

© AFP 2023 / Patrick Bazمنبع: ولسوالی دشت ارچی کندز به گونه‌ی کامل به دست طالبان سقوط کرد
منبع: ولسوالی دشت ارچی کندز به گونه‌ی کامل به دست طالبان سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی در ولایت کندز، می‌گویند که ولسوالی دشت‌ ارچی این ولایت به گونه‌ی کامل به دست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صبح کابل، محمد یوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی کندز، می‌گوید که جنگ  میان نیروهای امنیتی و طالبان در این ولسوالی از چند روز به این‌سو ادامه داشت و بامداد روز دوشنبه (26عقرب)، طالبان به حمله‌های خود شدت داده اند.

آقای ایوبی افزود: "تقریبا 90 درصد از ولسوالی دشت ارچی پیش از این به دست طالبان بود و در حمله‌ی اخیر طالبان، ساحات باقی‌مانده نیز به دست این گروه سقوط کرده است. تمام نیروهای امنیتی از ولسوالی بیرون شده اند".

سقوط بازار دشت ارچی کندز به دست طالبان - اسپوتنیک افغانستان
سقوط بازار دشت ارچی کندز به دست طالبان

با این حال اما عبدالستار میرزکوال، والی کندز با رد این خبر می‌گوید که نیروهای امنیتی در ساحه حضور دارند و در برابر حملات طالبان از باشندگان محل دفاع می‌کنند.

آقای میرزکوال می‌گوید: "نیروهای امنیتی با تمام قوت از مردم و تاسیسات دفاع می‌کنند. نیروهای کمکی کماندو به حمایت نیروهای هوایی به ساحه رسیده اند. با اطمینان کامل می‌گویم که طالبان شکست می‌خورند".

وزارت دفاع ملی نیز گفته است که نیروهای تازه نفس به ولسوالی دشت ارچی این ولایت رسیده اند و در مرکز ولسوالی مستقر شده اند. این وزارت، اطمینان داده بود که به زودی این ولسوالی از وجود طالبان پاک می‌شود.

براساس گزارش‌ها، در جریان درگیری میان دو طرف، 3 سرباز اردوی ملی و 8 جنگ‌جوی طالب کشته و 3 نیروی امنیتی و 13 طالب نیز زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала