افشای حقایق تازه از جرایم وحشتناک نظامیان استرالیا در افغانستان

CC BY 2.0 / ISAF Headquarters Public Affairs Office / Australian soldiers Afghanistanجرایم جنگی وحشتناک استرالیا در افغانستان/ حقایق به‌زودی افشا می‌شود
جرایم جنگی وحشتناک استرالیا در افغانستان/ حقایق به‌زودی افشا می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیرو های استرالیایی که ازسال 2005 تا 2016 در افغانستان به ویژه در ولایت ارزگان حضور نظامی داشتند، در این مدت جرایم بیشماری را مرتکب شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، یک پژوهش چهارساله بازرس کل نیرو های دفاعی استرالیا نشان می دهد که سربازان استرالیایی درافغانستان به ویژه درسال دو هزار و شانزده میلادی جرایم تکاندهنده  جنگی انجام داده اند.

در این گزارش آمده است که سربازان استرالیایی جنایت های وحشتناکی در برابر افغانان بی دفاع و غیر مسلح انجام داده اند.

برخی از کسانی که در تهیه این گزارش کمک کرده اند می گویند که سربازان استرالیایی اسیران جنگی وغیر نظامیان را با بستن دستان شان اعدام صحرایی کرده اند وحتا برخی از سربازان کشتن این اسیران را همچون یک ورزش دانسته اند.

افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان

گزارش محرمانه درباره کم از کم 12مورد جرایم جنگی سربازان استرالیایی در سال  2016  در افغانستان است با این گزارش، تکاندهنده ترین پژوهش را در باره  جنایت های جنگی نیروهای استرالیایی انجام داده است.

نویسنده این گزارش می گوید: «یکی از ناراحت کننده ترین چیزها برای من این بود که سربازان  این جمله را می گفتند" این جرایم همیشه اتفاق می افتاد.»

به گفته او،  برخی از رفتارهای غیرقانونی ، مانند اعدام های صحرایی  ، جشن گرفته می شد  و عادی بود و تقریباً برای برخی از نیروها  به  یک رسم مبدل شده بود.

در این گزارش آمده است برخی سربازان اقدام به عادی‌سازی این جنایات جنگی کرده و سربازان «در کشتن و عطش خونریزی با یکدیگر رقابت می‌کردند» و با زندانیان رفتارهایی «غیرانسانی» داشتند.

در این میان برخی سربازان با افتخار از این قتل‌ها صحبت می‌کردند و در سرپوش گذاشتن بر روی این قتل‌ها و  دیگر جنایاتی که بین سال‌های 2005 تا 2016 در افغانستان مرتکب شده بودند، نقش داشته‌اند.

 

این گزارش نشان می‌دهد که وزارت دفاع استرالیا تا چه حد در شناسایی چنین رسوایی‌هایی ضعیف عمل کرده و تلاش افشاگران برای گزارش این جنایات از سوی سربازان بدون اینکه هراسی داشته باشند، ناکافی به نظر می‌رسد.

این جنایات که سال‌ها بر روی آن سرپوش گذاشته شده، با رفتار سربازان آمریکایی با بازداشتی‌های زندان «ابوغریب» عراق قابل مقایسه است.

استرالیا ازسال 2005  تا 2016 درافغانستان به ویژه درولایت ارزگان حضور نظامی داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала