اسدالله خالد: امکان افزایش نیروهای خارجی در افغانستان وجود دارد

© Photo / MoDاسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان
اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های آمریکایی در حالی از تسریع روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گزارش می‌دهند، اما سرپرست وزارت دفاع افغانستان اظهارداشت که امکان دارد شمار نیروهای خارجی در افغانستان افزایش یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان در جریان ارائه برنامه‌هایش برای کسب رأی اعتماد پارلمان در نشست علنی این مجلس گفت که برخلاف گزارش‌ها درباره خروج نظامیان آمریکایی، امکان دارد که شمار نیروهای خارجی در افغانستان افزایش یابد.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
روند دادن رای اعتماد به نامزد وزیران آغاز شد

وی با تاکید بر اینکه نگرانی درباره خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان وجود ندارد، تصریح کرد که نیروهای خارجی بطور کامل این کشور را ترک نخواهند کرد.

خالد افزود که در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان 96 درصد از عملیات‌ها را بطور مستقل انجام می‌دهند و تنها در 4 درصد از ماموریت‌ها به پشتیبانی هوایی نیروهای خارجی نیاز دارند.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در حالی از احتمال افزایش نیروهای خارجی در این کشور می‌گوید: رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که ترامپ قصد دارد تا با صدور یک فرمان اجرایی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را سرعت بخشد.

از سوی دیگر نیز ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در دیدار با کریستوفر میلر، سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که نیروهای ناتو تا زمانی که نیاز باشد به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала