صدیق صدیقی: روی‌کرد گروه طالبان خشن و جنگ طلبانه است

© Photo / وزارت داخلهصدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخن‌گوی ریاست‌جمهوری، با اشاره به نگرانی مردم در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان، می گوید که روابط ما با امریکا و ناتو از بین نخواهد رفت، زیرا بر منافع مشترک استوار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری، می‌گوید که پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان، این گروه به تعهدات خود در راستای برقراری صلح و کاهش خشونت عمل نکرده است.

   صدیق صدیقی: دست کاری و پنهان کاری در لیست اعضای شورای عالی مصالحه منتفی است  - اسپوتنیک افغانستان
صدیق صدیقی: دست کاری و پنهان کاری در لیست اعضای شورای عالی مصالحه منتفی است

صدیقی که در یک نشست خبری صحبت میکرد، گفت که هرچند روی‌کرد گروه طالبان خشن و جنگ‌طلبانه است؛ اما دولت افغانستان هم‌چنان به تلاش‌هایش برای برقراری صلح در این کشور ادامه می‌دهد.

او، هم‌چنان با اشاره به نگرانی مردم در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گفت: «روابط ما با امریکا و ناتو از بین نخواهد رفت؛ زیرا استوار بر منافع مشترک است. ما هنوز هم با تهدید تروریزم رو‌به‌رو استیم. القاعده، طالبان و ده‌ها گروه تروریستی دیگر در افغانستان حضور دارند. برای این که افغانستان دوباره به پناه‌گاه امن برای تروریزم جهانی مبدل نشود، به رابطه‌ی خود ادامه خواهیم داد».

صدیقی، هم‌چنان گفت که قرار است در هفته‌ی روان، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به کابل سفر کند. به گفته‌ی او، گسترش روابط اقتصادی و همکاری‌های دو جانبه، از مواردی است که آقای خان در جریان سفر به کابل، در مورد آن با مقام‌های دولت افغانستان به ویژه رییس‌جمهور غنی صحبت خواهد کرد.

وی هم‌چنان گفت که دولت افغانستان برای اشتراک در نشست جینوا، آمادگی کامل دارد و به زودی جامعه‌ی جهانی، اعلام خواهد کرد که تا چهار سال آینده در کنار مردم افغانستان باقی خواهد ماند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала