کاهش نیرو ها/ رئیس جمهور غنی با وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد

© Photo / Sediq Sediqqiغنی
غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با اعلام کاهش سربازان امریکایی در افغانستان، محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور با کرستوفر میلر وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری، شام روز سه‌شنبه (27 عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان، طی یک تماس تيلفونی باسرپرست وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا کریستوفر میلر صحبت كرد".

در خبرنامه آمده:" دراين مكالمه تيلفونی دو جانب، در رابطه به روابط دوكشور و پروسه صلح صحبت كردند".

ایالات متحده به‌زودی هزاران سرباز خود را افغانستان خارج می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ایالات متحده به‌زودی هزاران سرباز خود را افغانستان خارج می‌کند

خبرنامه افزوده:" سرپرست وزارت دفاع آمریکا همچنين به كيفيت حمايت دوامدار نيروهای نظامی آمریکا ازافغانستان تاكيد كرد. دراين مكالمۀ تيلفونی، مایک ميلی، لوی درستيز ايالات متحدۀ آمریکا نيز حضور داشتند".

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور داده است که در چند هفتۀ آینده، دو هزار نظامی آمریکایی از افغانستان و 500 نظامی دیگر از عراق به آمریکا برگردانده شوند.

کرستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: "تا 15 جنوری شمار نظامیان ما در افغانستان به 2500 نفر کاهش خواهد یافت. شمار قوای ما در عراق نیز تا عین تاریخ به 2500 نفر خواهد رسید."

در حال حاضر، حدود 4500 نظامی آمریکایی در افغانستان و سه هزار نظامی دیگر این کشور در عراق مستقر اند که بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و عراق را آموزش و مشورت می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала