کابلوف: کاهش نیروهای آمریکایی هیچ تأثیری بر وضعیت در افغانستان ندارد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: کاهش نیرو های آمریکایی هیچ تأثیری بر وضعیت در افغانستان نخواهد داشت
کابلوف: کاهش نیرو های آمریکایی هیچ تأثیری بر وضعیت در افغانستان نخواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام وزارت خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: اظهارات "پرطمطراق" دونالد ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، بیشتر سر و صدای میان تهی است و تأثیری بر روند اوضاع در این کشور ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در رابطه به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص کاهش نیرو های نظامی این کشور در افغانستان گفت:  در واقع پیرامون این اظهارات سر و صدای "پرطمطراق" برانداخته شده، در حالی‌که در اصل چنین اعلامیه ها بر وضعیت میدانی در"افغانستان"  هیچ تاثیری ندارد.

کابلوف گفت: "همه این اظهارات حاکی از یک تمایل است. ترامپ فقط قصد کاهش نیرو ها را دارد، نه خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان را. طوری که ​​قبلاً گفته شد، حدود 2500 نظامی در این کشور باقی می‌مانند، علاقمندان "مقامات " در كابل هنوزهم  امیدوارند كه با روی کار آمدن جوبایدن تمام این اعلامیه ها لغو خواهد شد".

وی افزود: " این یک ترفند خوب است و سر و صدای بیشتری ایجاد می کند."

هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سناتور ارشد آمریکایی از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان

کابلوف گفت که وی با اظهارات دبیر کل ناتو ازاینکه خروج زودهنگام بخشی از نیروهای آمریکایی از افغانستان هزینه سنگین را در پی خواهد داشت، موافق نیست.

وی در ادامه افزود: «باید از استولتنبرگ سوال شود، آیا  با حضور ناتو وضعیت در افغانستان حداقل یک ذره بهبود یافت؟ همه اینها در حضور آنها اتفاق افتاده است پ، بنابراین آنها باید در آینه از نزدیک نگاهی به خود بیندازند».

 این در حالی است که به باور ینس استولتنبرگ، افغانستان هنوز هم می‌تواند به مکان امنی برای تروریستان بین‌المللی بدل و از خاک این کشور علیه کشورهای عضو ناتو استفاده شود. او تأکید کرده است که داعش تلاش خواهد کرد تا خلافت از دست رفته خود را در سوریه و عراق، در افغانستان بازسازی کند.

گفتنی است که پیشتر، پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا برنامه خروج حدود نیمی از سربازان آمریکایی از افغانستان و 500 سرباز را از عراق براساس دستور دونالد ترمپ، رییس جمهور این کشور اعلام کرد.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در نشستی در مقر پنتاگون گفته است که شمار نیروهای آمریکایی تا پانزدهم ماه جنوری در افغانستان و عراق به دو هزار و 500 تن خواهد رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала