صالح: چهارمین عضو هسته‌ی طراح حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شد

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری، گفته است که در پرونده‌ی حمله‌ی تروریستی بر دانشگاه کابل، پیشرفت صورت گرفته و به شمار بازداشت‌شدگان افزوده شده است.

به گزارش  اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری کشور، روز چهارشنبه (28عقرب)، در برگه‌ی فیسبوکش نوشت: «این بار فردی به نام رحمت‌الله، از شرکای مستقیم در این جنایت و عضو هسته، بازداشت شده است.»

او، از ریاست دانشگاه کابل خواسته است که به عنوان یک نهاد علمی متضرر، در برابر افراد بازداشت‌شده اقامه‌ی دعوا کند.

معاون اول ریاست‌جمهوری، افزوده است: «امیدواریم کمیسیون حقوق بشر نیز از عادت همیشه‌گی اش که تنها انتقاد است، بیرون شده و در این راستا آستین بر بزند و کاری کند. مردم توقع دارند که کمیسیون حقوق بشر فراتر از گزارش‌نویسی از حقوق شان نیز در جوامع جهانی و موسسات جهانی حرف بزند.»

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
مسئولیت مبارزه با فساد اداری به امراالله صالح واگذار شد

وی همچنین نوشته است، اطلاعات تایید ناشده نشان می‌دهد که تروریستان از طریق شرکت‌های بلتی مواد ممنوعه را از پاکستان به شهر کابل انتقال می‌دهند.
آقای صالح  امروز چهارشنبه (28 عقرب) در صفحه فیسبوکش نوشته:"تثبیت گردید که در شهر کابل 94 شرکت بلتی فعالیت دارد".

 بلتی به شرکت‌های انتقالاتی گفته می‌شود که جنس را از حالت عمده تبدیل به محموله‌های کوچک می‌نمایند و بعد وارد کشور می‌سازند.
آقای صالح گفته:" امروز ازین 94 شرکت بلتی خواسته شد که بصورت عاجل خود را در وزارت مالیه ثبت و راجستر نموده و تابع مالیه گردند و در عین حال وقتی جنس را انتقال می‌دهند بارنامه داشته باشد".
وی افزوده:" اطلاعات تایید ناشده این است که شرکت‌های بلتی بنابر سنت دیرینه‌ای کارشان هیچ چیز را باز نمی‌کنند و تروریستان ازین خلای امنیتی بارها استفاده کرده و مواد ممنوعه را از پاکستان به شهر کابل انتقال می‌دهند".

گفتنی است که در حمله‌ی تروریستی دوازدهم عقرب بر دانشگاه کابل، ۲۲ نفر جان باختند و ۲۷ نفر دیگر زخم برداشتند. بیش‌تر قربانیان این حمله، دانش‌جویان بودند. گروه داعش، مسوولیت این حمله را به عهده گرفت؛ اما دولت افغانستان گروه طالبان را عامل آن دانسته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала