ارگ: برای مبارزه با تروریسم هنوز به آمریکا نیاز داریم

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات آمریکا در خصوص کاهش نظامیان ایالات متحده گفت: افغانستان برای محو کامل گروه‌های تروریستی تا هنوز به کمک آمریکا و ناتو نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری کشورستان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان از ظرفیت بالایی برخوردارند اما برای محو کامل گره‌های تروریستی و جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پایگاه امن این گروه‌ها، به همکاری آمریکا و نیروهای ناتو نیاز خواهند داشت.

صدیقی افزود: روابط افغانستان با آمریکا و سازمان ناتو بر منافع مشترک استوار است و تأمین امنیت افغانستان و امنیت متحدین آن اصل و محور این مشارکت را تشکیل می‌دهد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
صدیق صدیقی: روی‌کرد گروه طالبان خشن و جنگ طلبانه است

وی با تاکید بر اینکه افغانستان هنوز هم با تهدید القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی مواجه است، افزود که طالبان نیز به تعهداتش برای کاهش خشونت‌ها متعهد نبوده و تشدید حملات این گروه روند صلح را تضعیف می‌کند.

این در حالی است که «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا شب گذشته اعلام کرد که شمار نیروهای این کشور در افغانستان تا 15 جنوری به 2 هزار و 500 نفر کاهش می‌یابد.

پیش از این نیز «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع افغانستان برخلاف گزارش‌ها درباره خروج نظامیان آمریکایی گفته بود که امکان دارد شمار نیروهای خارجی در افغانستان افزایش یابد.

وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان 96 درصد از عملیات‌ها را بطور مستقل انجام می‌دهند و تنها در 4 درصد از ماموریت‌ها به پشتیبانی هوایی نیروهای خارجی نیاز دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала