هشدار جمهوریخواهان از کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان

© Flickr / DVIDSHUBهشدار جمهوریخواهان از کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان
هشدار جمهوریخواهان از کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندین تن از اعضای کانگرس ایالات متحده، به‌شمول شماری از هم‌پیمانان نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور با کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان مخالف استند و از پیامدهای ناگوار تصمیم آقای ترامپ هشدار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آنان می‌گویند که کاهش هرچه بیشتر سربازان در افغانستان باید به آغاز مذاکرات میان افغانان و کاهش خشونت‌ها مشروط باشد.

پنتاگون صبح امروز اعلام کرد که بربنیاد دستور ترامپ، قرار است شمار نیروهای امریکایی در افغانستان تا 2500 تن کاهش یابند.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنای امریکا گفت:«من فکر می‌کنم که یک کاهش شدید در افغانستان یا عراق یک اشتباه است».

 وزیر خارجه آلمان: کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان مانع صلح  خواهد شد   - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه آلمان: کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان مانع صلح خواهد شد

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس امریکا و از هم پیمانان دونالد ترامپ نیز هشدار می‌دهد که نباید این خروج سبب نابود شدن دستاوردها در افغانستان و عراق شود: «ما می‌خواهیم اطمینان بدهیم که نه تنها به كسانی كه جنگیده‌اند، ارج می‌گزاریم، بل فداكاری‌های آنان و پیروزی‌های شان را ما در آنجاها نیز ارج می‌گزاریم. در عین حال. می‌خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه افراد كافی وجود دارند كه می‌توانند از سفارت‌خانه‌ها و  از دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم محافظت کنند. ما می‌خواهیم شاهد پیشرفت مردم سالاری باشیم».

در همین حال، یافته‌های یک گزارش تازۀ بازرس پنتاگون نشان می‌دهند که طالبان با نقض توافق‌نامۀ صلح با امریکا، در حمله‌های کوچک در برابر نیروهای ائتلاف در افغانستان نیز دست داشته‌اند.

کاهش نیروهای امریکا در افغانستان هنگامی صورت می‌گیرد که حکومت افغانستان طالبان را به افزایش خشونت‌ها متهم می‌سازد.

روی بلانت، سناتور امریکایی اظهار داشت: «اگر ما می‌خواهیم به ویژه در افغانستان با بحث صلح با طالبان به جلو برویم، من فکر می‌کنم که باید در آن‌جا حضور داشته باشیم. امیدوارم که ما با دقت دربارۀ کاهش فکر کنیم. اما اگر کاهش انجام شود در درازمدت پیآمدهای بد چشم‌گیری خواهد داشت».

اعضای دموکرات مجلس نماینده‌گان امریکا نیز مخالف بیرون شدن سربازان امریکایی در اوضاع کنونی از افغانستان استند.

سن تامی داکورث، عضو مجلس نمانیده‌گان امریکا تصریح کرد: «این راه اشتباه است. زیرا همه فرماندهان نظامی گفته‌اند و می‌گویند این کار اشتباه است. رئیس‌جمهور ترامپ جدول زمانی سیاسی خود را بر امنیت ملی ما مقدم‌تر پنداشته است».

تصمیم کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان در حالی از سوی رئیس‌جمهور ترامپ گرفته شده‌است که بسیاری از نظامیان امریکایی مخالف این تصمیم بودند؛ تا جایی‌که این مخالفت‌ها سبب شدند تا وزیر دفاع پیشین امریکا از مقامش کنار زده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала