جنایت سربازان آسترالیایی در افغانستان؛ نخست وزیر معذرت خواست

© AFP 2023 / SHAH MARAI جنایت سربازان آسترالیایی در افغانستان؛ نخست وزیر معذرت خواست
جنایت سربازان آسترالیایی در افغانستان؛ نخست وزیر معذرت خواست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر و وزیر امور خارجه استرالیا به خاطر سوءرفتاری سربازانش در افغانستان عذرخواهی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که روز گذشته محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور این کشور با سکات موریسن صدراعظم آسترالیا صحبت تلفنی کرده اند.
طبق نشریه ارگ، موریسن ضمن ابراز تأسف به خاطر ارتکاب جرایم جنگی از سوی شماری از سربازان آن کشور در افغانستان، به آقای غی اطمیان داده است که قضیه های مذکور بررسی و تامین عدالت صورت خواهد گرفت.

مقام‌های استرالیا: سربازان ما در افغانستان 39 شهروند را به شکلی غیرقانونی کشتند - اسپوتنیک افغانستان
مقام‌های استرالیا: سربازان ما در افغانستان 39 شهروند را به شکلی غیرقانونی کشتند

این درحالیست که وزیر امور خارجه آسترالیا نیز با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه کشور به خاطر سوء رفتار شماری از سربازان کشورش معذرت خواهی نموده و از آوردن اصلاحات در صفوف نیروهای امنیتی کشورش، یادآوری کرده است.
در خبرنامه وزارت خارجه آسترالیا آمده است: "تحقیقات در مورد مرتکبین جنایات جنگی و سوء رفتار صورت ‌گرفته از سوی سربازان آسترالیایی چهار سال به طول انجامیده و آسترالیا تعهد می‌سپارد نتایج قضیه مذکور از سوی مراجع عدلی و قضایی این کشور به نشر خواهد رسید."
این درحالیست که پیش از این خبرگزاری فرانسه در گزارشی گفته بود که یک مقام بلندپایه استرالیا ضمن با اذعان به کشته شدن 39 تبعه افغان به دست سربازان استرالیایی گفت، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد سربازان ارتش استرالیا این تعداد از افغان‌ها را به شکل «غیر قانونی» به قتل رساندند.
این درحالیست که خبرگزاری دولتی استرالیا «ای.بی.سی» به تازگی در گزارشی اعلام کرد که یک اسیر افغان بدلیل این که هواپیما ظرفیت انتقال 6 نفر را بیشتر نداشت، توسط نظامی استرالیایی کشته شد.
یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا در سال 2012 که با نظامیان استرالیایی در عملیات‌های مشترک حضور داشت، این حادثه را فاش کرده است.
به گزارش ای.بی.سی، پس از پایان یک عملیات مشترک، 7 نفر اسیر شدند و زمان انتقال این اسرا، خلبان گفته بود که امکان انتقال 7 نفر نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала