باشندگان پکتیا به نخست وزیر پاکستان: در سیاست خود تغییر بیاورید

© Photo / facebook page of ARGباشندگان پکتیا به نخست وزیر پاکستان: در سیاست خود تغییر بیاورید
باشندگان پکتیا به نخست وزیر پاکستان: در سیاست خود تغییر بیاورید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از باشندگان ولایت پکتیا همزمان با سفر نخست وزیر پاکستان، دست به اعتراض زدند و خواهان تغیر سیاست این کشور در قبال افغانستان شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری دید، شماری از باشندگان و فعالان مدنی پکتیا در واکنش به آمدن عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به کابل، در شهر گردیز، مرکز این ولایت اعتراض کرده‌اند و سفر آقای خان را نمادین عنوان کردند.

کنفرانس مطبوعاتی رئيس جمهور غنی و نخست وزیر پاکستان در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
نشر مستقیم کنفرانس مطبوعاتی رئيس جمهور غنی و عمران خان + ویدیو

آنان از حکومت پاکستان می‌خواهند که جنگ کنونی در افغانستان را توقف دهد و سیاستش در برابر افغانستان را عوض کند.
شمار زیادی از باشندگان این ولایت با پوسترهای دست داشته به خیابان ها جمع شدند و علیه سیاست‌های پاکستان نسبت به افغانستان شعار دادند.
در یکی از این پوسترها نوشته شده است: «تا زمانی که پاکستان سیاست‌های خود را نسبت به افغانستان تغییر ندهد، ما این کشور را به عنوان دشمن و کشور تروریست می‌شناسیم».
عمران خان، نخست وزیر پاکستان که طی سفر رسمی امروز (پنجشنبه، ۲۹ عقرب) وارد کابل شد، در نخستین ساعات حضورش در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و سخنرانی کرد.
نخست وزیر پاکستان گفت که وی در طول ۵۰ سال برنامه داشت تا از افغانستان دیدار کند، اما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد تا اینکه به دعوت رئيس جمهور غنی به کابل آمد.
وی افزود که در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ کابل یک شهر خوب و دل‌پذیر برای مردم پاکستان بود و افغان‌ها نیز همیشه علاقمند دیدار پشاور بودند و دو کشور روابط تاریخی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала