محکمۀ سربازان قاتلِ افغانها در استرالیا

© AFP 2023 / FILES DAVID FURSTناتو در افغانستان
ناتو در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آسترلیا اعلام نموده اند که فعلاً قتل افغانهای بی گناه توسط سربازان این کشور در افغانستان تحت تحقیقات دقیق قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات ذیصلاح آسترلیا اعلام نمودند که 19 سرباز جوان این کشور متهم به جرم قتل 39 شهروند افغانستان شده و دوسیه جزائی آنها تحت بررسی قرار دارد که اکثر کشته شده گان غیرمسلح اسیر گرفته شده بودند و بعداً به قتل رسیدند.

یک نظامی پیشین آسترالیا به قتل غیرنظامیان در افغانستان متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
یک نظامی پیشین آسترالیا به قتل غیرنظامیان در افغانستان متهم شد

تحقیقات جزائی علیه سربازان قاتل آسترالیا جریان دارد که از سال 2005 تا 2016 در افغانستان ماموریت نظامی خود را انجام داده اند.

انگوس کمپل جنرال آسترالیائی اعلام نمود که در این ارتباطات اطلاعات دقیق وجود دارد که قتل ها  در جریان فعالیت های محاربوی صورت نگرفته است.

وی ا فزود: «این گواهی از آن می کند که قتل اتباع ملکی و بازداشت شده گان غیر قابل قبول است».

جنرال فوق الذکر خبر داد که دوسیه این 19 سرباز قبلی آسترالیا عنقریب تحت تحقیقات خاص قرار می گیرد تا مشخص گردد که آیا برای برسی محاکماتی دلایل کافی وجود دارد یا خیر.

برادین چپمن عضو پیشین نیروهای ویژه استرالیا قبلاً نیز گفته بود: "سرباز استرالیایی به یک سرباز واکنش سریع افغان دوبار گفت که بر سینه مردی که بازداشت شده است و هر دو دست او بسته است شلیک کند. او این کار را کرد. این قتل را به گرفتن انتقام سرباز دیگری افغان که دریک روی داد دیگر در جنگ با شورشیان جان باخت ، توجیه کرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала