واکنش‌ها به حملات راکتی شهر کابل

© Sputnik / Jawed Kargyarواکنش‌ها به حملات راکتی شهر کابل
واکنش‌ها به حملات راکتی شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز شهر کابل مورد حملات موشکی داعش قرار گرفت که واکنش‌های شماری از سیاسیون افغانستان را با خود داشت.

به گزارش اسپوتنیک، صبح امروز (شنبه، 1 قوس) 23 راکت در نواحی مختلف کابل از جمله مربوطات حوزه‌ی دهم امنیتی، «برج برق چهار‌قلعه»، «کوچه‌ی طاهری»، «نعمت‌پلازا»، در نزدیکی دانشگاه خصوصی «سلام» و «چهارراهی گل‌سرخ» حوزه‌ی چهارم امنیتی اصابت کرده است.
در همین حال شورای عالی مصالحه ملی با نشر اعلامیه‌ای این حملات را کور و بزدلانه خوانه گفته است: "حملات ناروای دشمن زبون و جنایت‌کار را محکوم می‌کنیم. این‌گونه حملات نشان‌دهندۀ درماندگی، شکست و ناامیدی دشمن از پیروزی در میدان جنگ و ناتوانی و هراس از رویارویی با نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی افغانستان است.

جزئیات نهایی حملات راکتی صبح امروز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
8 کشته و 31 زخمی/جزئیات نهایی حملات راکتی صبح امروز کابل

در عین حال رئیس جمهور افغانستان، اشرف غنی احمدزی با محکوم کردن این جنایت گفته است به مقامات دستور داد تا عاملان این حملات را پیدا کرده و مجازات كنند، مجروحان را مداوا و از خانوادهای شهدا مراقبت كنند.
عطامحمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، نیز در برگه فیسبوک خود نوشته است که در شهری که هر نقطه آن محلات باز رسی قوای مسلح و نیروهای کشفی و امنیتی دارد و مسئولینی که ادعای بر قراری امنیت شهر را به رخ مردم میکشند، چطور وسیله بیست و چهار میله فیر راکت را ندیده اند؟ این واقعا تاسف بار و پرسش برانگیز است.
وی ضمن نکوهش عوامل این رویداد، گفته است: "عاملین این رویداد بدون شک دشمنان مردم و سرزمین ما و خون آشام ترین هایی اند که عطش خون شان فروکش نمی کند."
صلاح‌الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت نیز در واکنش به حملات راکتی گفته است: "حملات راکتی تروریستی صبح امروز در داخل شهر کابل را که منجر به شهادت شماری از هموطنان و ایجاد فضای ترس و وحشت در پایتخت کشور شد، به شدت محکوم می نماییم.
حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز این حملات را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرد.
رئیس جمهور پیشین این جنایت ضد بشری را کار دشمنان صلح، ثبات و آرامش مردم افغانستان میداند که میخواهند با ارتکاب همچو اعمال باعث تضعیف کشور گردند.
وزارت صحت عامه از افزایش تلفات حملات راکتی بر بخشی‌های از شهر خبر داده می‌گوید تا کنون 8 کشته و 31 زخمی از انفجارها و اصابت راکت‌ها در شهر کابل به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала