اردوغان: در کنار مردم افغانستان هستیم و ازتلاش‌های شان برای صلح حمایت می‌کنیم

© @Official Facebook page of Dr. Abdullah Abdullahاردوغان: در کنارمردم افغانستان هستیم و از تلاش های صلح این‌کشور حمایت می‌کنیم
اردوغان: در کنارمردم افغانستان هستیم و از تلاش های صلح این‌کشور حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور ترکیه می گوید که کشورش در کنار مردم افغانستان قراردارد و در آینده نیز به این سیاست اش ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ریاست شورای اعالی مصالحه ملی، عبدالله عبدالله، رئیس این شورا در رأس یک هيأت عالی‌رتبه دولتی در سفر دو روزه به ترکیه با رئیس جمهور، وزیر خارجه و وزیر دفاع و برخی دیگر از مقام‌های کشور ترکیه دیدار کرده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در دیدارش با  آقای عبدالله در شهر استانبول گفته است که کشورش از صلحی پشتیبانی می کند که مورد حمایت مردم افغانستان باشد.

در خبرنامه دفتر آقای عبدالله آمده است که در این دیدار رییس جمهور ترکیه گفت که روابط دو کشور دیرینه و تاریخی است و دین، فرهنگ و ارزش‌های مشترک پایه‌های این روابط را شکل می‌دهند. 

 

او گفت که کشورش در کنار مردم افغانستان قراردارد و در آینده نیز به این سیاست اش ادامه می‌دهد. 

آقای اردوغان در بخش دیگر از صحبت‌های خود افزود که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و خواهان برقراری صلح و قطع جنگ در افغانستان است. 

او افزود که کشورش از صلحی پشتیبانی می‌کند که مورد حمایت مردم افغانستان باشد. 

آقای اردوغان افغانستان را از دوستان و متحدان ترکیه خواند و از حضور و همکاری‌های کشورش با افغانستان اطمینان داد.

در این دیدار، آقای عبدالله روابط میان دو کشور را تاریخی و استوار بر ارزش‌های مشترک و پایدار خواند.  

او از نقش مثبت ترکیه در مسئله افغانستان، حضور فعال آن در تأمین امنیت، کمک‌های اقتصادی و فرهنگی برای افغانستان، رهبری روند استانبول و حمایت از افغانستان در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.

آقای عبدالله در باره‌ روند صلح، مذاکرات دوحه، سفرهای منطقه‌ای و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در کشور صحبت کرد و خواهان ادامه‌ حضور و کمک‌ ترکیه برای افغانستان در تلاش برای دست‌یافتن به صلح با عزت و پایدار شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала