غنی: تعزیرات سازمان ملل به حیث یک ابزار برای موفقیت مذاکرات با طالبان مهم است

© @https://twitter.com/ARG_AFGغنی: اجرای تعزیرات به حیث یک ابزار برای موفقیت مذاکرات با طالبان مهم است
غنی: اجرای تعزیرات به حیث یک ابزار برای موفقیت مذاکرات با طالبان مهم است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در سخنرانی خود در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل، اجرای تعزیرات را برای کامیابی مذاکرات صلح مهم دانست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی؛ رئیس جمهور کشور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره روند صلح افغانستان برگزار شده بود، گفت که اجرای تعزیرات به حیث یک ابزار برای موفقیت مذاکرات با طالبان مهم است.

آقای غنی در این نشست که شام روز گذشته ( جمعه، 30 عقرب) برگزار شد، به صورت آنلاین سخنرانی کرد.

 رییس جمهور غنی گفت که تعزیرات سازمان ملل متحد تنها زمانی می‌تواند موثر باشد که هر تغییر در مکانیسم جاری صلح، مبتنی بر پیش‌رفت ملموس در این روند باشد.

دیدار رئیس جمهور غنی از قول اردوی قوای هوایی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: حکومت آماده است طالبان و فامیل های شان را در چرخه اقتصاد کشور شامل سازد

او پیشنهاد کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید تروریسم را به حیث یک «ایکوسیستم» بپذیرد، نه یک سلسله سازمان‌های منزوی.

رییس جمهور غنی گفت که برای مبارزه با تروریسم به یک راهبرد نیاز است که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را حمایت کند.

غنی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که بار دیگر تقاضای برقراری آتش‌بس در افغانستان را مطرح کند تا به این ترتیب، شرایط برای آماده‌گی بهتر در راستای مبارزه موثر با موج دوم کرونا فراهم شود.

تحریم‌ها و تعزیرات سازمان ملل متحد و برخی از اعضای این نهاد از سال‌ها به این سو بر شماری از رهبران گروه طالبان وضع شده است که شامل ممنوعیت سفر نیز می‌شود.

یکی از مفاد توافق‌نامه امریکا – طالبان نیز رفع این تعزیرات و تحریم‌ها گفته شده است.

از جانب دیگر، رییس جمهور غنی گفت که برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره صلح افغانستان بیان‌گر تعهد قوی این شورا برای رسیدن افغانستان به صلح و ثبات استت.

محمداشرف غنی تعهدات شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای حمایت از مردم افغانستان به‌خاطر خاتمه دادن به جنگ، ادغام مجدد، صلح و ثبات پایدار، احترام به حقوق بشر و این‌که افغانستان دوباره به پناه‌گاه امن تروریستان مبدل نشود، مهم خواند.

 یس جمهور غنی گفت که برقراری صلح هزینه دارد و هیأت مذاکره‌کننده دولت در دوحه بر تعهدات خود در مذاکرات پای‌بند است.

غنی صلح را اولویت دولتش عنوان کرد و افزود که باید به پروسه صلح انرژی تازه بخشید؛ زیرا مذاکرات در دوحه در وضعیت نامطلوب قرار دارد و شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌تواند نقش مثبت بازی کند.

به گفته او، جامعه جهانی امروز به این نتیجه رسیده است که افغانستان به یک راه حل سیاسی دست پیدا کند و کشور دارای حاکمیت، مردم‌سالاری، در صلح با خود، منطقه و جهان باشد.

محمداشرف غنی افزود که قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ارزش‌ها و اهداف افغانستان مهر تأیید می‌گذارد و بلکه چوکاتی را مشخص می‌کند که تنها جمهوری اسلامی افغانستان دولت مشروع است و امارت اسلامی از سوی ملل متحد به رسمیت شناخته نشده است و احیای دوباره آن را نیز حمایت نمی‌کند.

رییس جمهور غنی هم‌چنان خواستار ادامه حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала