بانک مرکزی حاضر نیست دربارۀ انفجار بر کارمندانش معلومات دهد

© Photo / AFG Central bankبانک مرکزی حاضر نیست دربارۀ انفجار بر کارمندانش معلومات دهد
بانک مرکزی حاضر نیست دربارۀ انفجار بر کارمندانش معلومات دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با گذشت پانزده روز از انفجار در موتر کارمندان بانک مرکزی، هنوز هم این بانک حاضر نیست که دربارۀ این رویداد اطلاعات بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، امروز شنبه (1 قوس) شماری از خبرنگاران به دم در بانک مرکزی رفتند؛ اما هیچ مقامی از این بانک بیرون نشد تا به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ بدهد.

در انفجار دو هفته پیش در موتر این بانک، سه تن به‌شمول یما سیاوش، گردانندۀ پیشین برنامه‌های طلوع نیوز جان باختند.

حشمت بهزاد، یکی از خبرنگارانی که برای گرفتن اطلاعات امروز به بانک مراجعه کرده بود، گفت: «پرسش‌های جدیی نزد خانواده یما سیاووش و مردم وجود دارند و در کنارش، رسانه‌ها هم دنبال پاسخ این پرسش‌ها استند».

شکیب مولوی‌زاده، خبرنگار دیگر نیز افزود:«از آقای احمدی (رئیس بانک) گرفته تا سطح پایین‌تر، هیچ‌ کدام ‌شان نه حاضر به پاسخ‌گویی حضوری استند و حتا به تیلفون‌های ما هم جواب نمی‌دهند».

علی جواد اصغری، خبرنگار دیگری است که از عدم پاسخ‌دهی بانک شاکی است: «زمانی که به رسانه‌ها، حق دست‌رسی به اطلاعات کوتاه می‌شود، واقعاً یک سوال پیدا می‌شود که حتماً ریگی در کفش‌شان باشد».

خانوادۀ یما سیاووش، در شکایت نامه‌یی، خواستار بررسی‌های داخلی و بیرونی در این باره شده‌است.

کمیسیون مستقل حقوق‌بشر بر دست‌رسی خانواده‌های قربانیان چنین حمله‌ها به جزئیات این رویدادها و شناسایی عاملان آن‌ها تأکید می‌ورزد.

ذبیح‌الله فرهنگ، سخن‌‎گوی کمیسیون مستقل حقوق‌بشر بیان داشت: «نهادهای کشفی و نهادهای امنیتی افغانستان وظیفه دارند و مسوولیت دارند که عاملان را شناسایی بکنند و نهادهای عدلی و قضایی هم باید عدالت را بر آنان تأمین کنند».

با این همه، بانک مرکزی، ساعت پنج شام امروز با نشر اعلامیه‌یی، گفته‌است که این رویداد زیر بررسی نهادهای امنیتی و کشفی است و «معلومات ردیابی یا (GPS) موتری که مورد حمله قرار گرفت، تصاویر کامره های امنیتی بانک،و سایر معلومات با نهادهای کشفی و امنیتی شریک گردیده و تحت بررسی آن‌ها قرار دارد، که بعد از اتمام امیدوار هستیم نتایج آن از طرف نهادهای امنیتی و کشفی با ملت نیز شریک گردد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала