خلیلزاد: آمریکا از تعهد پاکستان برای آتش‌بس در افغانستان حمایت می‌کند

عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که واشنگتن از تعهد پاکستان برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان حمایت می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفت: از تحولات مثبت در روابط پاکستان-افغانستان استقبال کرده و آن را تشویق می‌کنیم.

وی با اشاره به سند «دیدگاه مشترک پیرامون حمایت از صلح و ثبات دو کشور و منطقه» که در سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به کابل منتشر شد، افزود: اگر این سند اجرایی شود فرصت برای حرکت رو به جلو برای صلح و توسعه در منطقه را فراهم می‌کند.

خلیلزاد ادامه داد: سفر عمران خان به کابل همانند چشم‌انداز مشترکی که توسط افغانستان و پاکستان اعلام شد، یک گام واقعی رو به جلو است.

به گفته او با بهبود روابط میان کابل و اسلام‌آباد، فرصتی برای حرکت به سمت پیشرفت صلح و توسعه در منطقه فراهم می‌شود.

نماینده ویژه آمریکا همچنین اظهارداشت: ما به دو کشور تبریک می‌گوییم که درباره این موضوعات چشم‌انداز مشترک دارند:

1) جلوگیری از استفاده از خاک کشورها علیه یکدیگر

2) حاکمیت فراگیر

3) روابط قویتر مردم با مردم/ دولت با دولت/ امنیتی

4) یکپارچه‌تر بودن ارتباطات اقتصادی، تجارت و توسعه آسیای مرکزی، پاکستان و افغانستان.

خلیلزاد درباره نقش پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان نیز تصریح کرد: ما همچنین از تعهد پاکستان برای کار جهت کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس در افغانستان استقبال می‌کنیم.

وی در این بیانیه واکنشی نسبت به شکست بن‌بست مذاکرات قطر و عقب‌نشینی دولت افغانستان و پذیرفتن توافقنامه قطر به عنوان مبنای مذاکرات بین‌الافغانی نشان نداد.

در همین حال مقام‌های حکومت افغانستان انتظار دارند و پاکستان از نفوذش استفاده کرده و بر طالبان فشار وارد کنند تا خشونت را کاهش دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала