ایجاد بازار خرید و فروش انتحاری‌ها توسط طالبان و دیگر تروریستان

© Photo / Twitter/SalehiSamandar ایجاد بازار خرید و فروش انتحاری‌ها توسط طالبان و تروریستان
 ایجاد بازار خرید و فروش انتحاری‌ها توسط طالبان و تروریستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که طالبان و دیگر تروریستان بازار خرید، فروش و قرض‌گیری انتحاری‌ها را ساخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، احمدضیا سراج، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی که امروز (دوشنبه، سوم قوس) در مجلس نماینده‌گان برنامه‌های کاری خود را ارائه می‌کرد، در توصیف رابطه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی گفت: «گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی یک بازار خرید، فروش و قرض‌گیری‌ انتحاری‌ها را ساخته‌اند».

احمد ضیا سراج به عنوان نامزد ریاست عمومی امنیت ملی تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
احمد ضیا سراج به عنوان نامزد ریاست عمومی امنیت ملی تعیین شد

سراج گفت که این اطلاعات را به رویت اسنادی که در دست دارد، مطرح می‌کند. طبق اطلاعات او، گروه‌های تروریستی از توانایی‌های یک دیگر به صورت منظم استفاده می‌کنند.

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در ادامه گفت که بسیاری از رویدادهایی است که طالبان وقتی به انتحاری ضرورت داشتند، از دیگر گروه‌ها به عاریت گرفته‌اند.

به گفته او، همه این ‌گروه‌ها در قسمت شریک‌سازی مسایل تعلیمات و توانایی‌های‌شان با هم همکار هستند.

احمدضیا سراج گفت که برخی از حادثاتی است که یک گروه طرح‌ریزی، گروه دومی مسایل لوژیستکی آن را فراهم کرده و سومی انتحاری فرستاده است.

سرپرست ریاست عمومی امنیت گفت که این حادثات نشان می‌دهد که روابط منظم بین گروه‌های تروریستی کشور موجود است.

احمدضیا سراج توضیح داد که هیچ فرقی بین گروه‌های تروریستی وجود ندارد و همه یک هدف را دنبال می‌کنند که آن قتل و کشتار مردم، نابودی ارزش‌ها و براندازی نظام است.

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی‌ می‌گوید که نیروهای امنیتی با حدود ۲۰ گروه تروریستی جنگ می‌کنند که چتر حفاظتی آن‌ها گروه طالبان است.

او جنگ کنونی را تحمیلی عنوان کرد و گفت که نیروهای امنیتی افغانستان از منطقه و جهان در برابر تروریسم دفاع می‌کند. به گفته او، بخشی از گروه‌های تروریستی که در افغانستان فعالیت می‌کنند، هدف‌شان در بیرون از کشور است.

او از تحریک اسلامی اوزبیکستان، ترکستان شرقی و طرفداران برقراری حکومت اسلامی در تاجیکستان به عنوان نمونه یاد کرد.

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی گفت که هیچ کشور منطقه توان قربانی را که مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم می‌دهند، ندارد.

به گفته او، تضاد منافع کشورهای منطقه و کمک مستقیم و غیرمستقیم سازمان‌های استخباراتی برخی از کشورها سبب تدوام جنگ در کشور شده است.

سراج افزود، اطلاعات ما نشان می‌دهد که برنامه‌های کشورهای مداخله‌گر تغییر نکرده است.

احمدضیا سراج گفت که طالبان به این دلیل توانسته‌اند که جنگ کنونی را برای حدود دو دهه ادامه بدهند که پناه‌گاه‌های امن در کراچی، پیشاور و کویته دارند.

 به گفته او، طالبان عنصر اصلی دوام جنگ نیابتی در کشور است و شواهد و اسناد نشان می‌دهد که این گروه به هیچ عنوان صلح نمی‌خواهند و در پی تشدید جنگ هستند.

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی گفت که این ریاست در مبارزه با گروه‌های تروریستی دست‌آوردهای قابل لمس دارد و بیش از شش هزار تن را در ظرف یک سال بازداشت کرده‌ است. شمار زیادی از بازداشت‌شده‌گان در پیوند به جرایم تروریستی گرفتار شده‌اند.

او از بازداشت برخی از اعضا و رهبری گروه داعش و شبکه القاعده و کشته‌شدن رهبران این دو گروه یاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала