موج دوم ویروس کرونا در افغانستان؛ دست‌کم 90 هزار تن مبتلا خواهند شد

© Photo / د پکتیا ولایت د عامی روغتیا ریاستموج دوم ویروس کرونا در افغانستان؛ دست‌کم 90 هزار تن مبتلا خواهند شد
موج دوم ویروس کرونا در افغانستان؛ دست‌کم 90 هزار تن مبتلا خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان، گفته است که در موج دوم ویروس کرونا حدود نود هزار شهروند افغانستان به کووید مبتلا خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز پنج‌شنبه ششم قوس در یک کنفرانس خبری، گفته است که اگر 95 فیصد از شهروندان افغانستان درهفته‌های پیش رو از ماسک استفاده نکنند، حدود 90 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.

کرونا در افغانستان؛ ثبت 226 مریض جدید در یک شبانه‌روز گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ ثبت 226 مریض جدید در یک شبانه‌روز گذشته

سخنگوی وزارت صحت عامه افزوده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در موج دوم چهار برابر نسبت به موج اول افزایش خواهد یافت.
آقای سمسور، گفته است که در موج اول کرونا شمار کل موردهای مثبت در کشور به 25 هزار و شمار تلفات نیز به یک هزار 700 مورد رسیده بود، اما در موج دوم، 90 هزار تن به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.
وی در این کنفرانس مطبوعاتی می‌افزاید که اگر توصیه‌های صحی از سوی شهروندان کشور، رعایت نشود، ویروس همه گیر کرونا جان شش هزار نفر را خواهد گرفت.
یادآور می‌شویم که تعداد مبتلایان از آغاز شیوع ویروس کرونا درا فغانستان تاهنوز به 45 هزار و 716 نفر رسیده است. درعین حال شمار جان باختگان ناشی این بیماری به یک ‌هزار و 737 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала