پاکستان خواستار کاهش خشونت در افغانستان شد

© facebookMinistry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA)پاکستان خواستار کاهش خشونت در افغانستان شد
پاکستان خواستار کاهش خشونت در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد. 

‏سفر حنیف اتمر به نایجیر  - اسپوتنیک افغانستان
‏سفر حنیف اتمر به نایجیر 
به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان امروز با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در شهر نیامی، پایتخت نایجیر دیدار کردند.

وزارت خارجه‌ افغانستان امروز (جمعه، ۷ قوس) در بیانیه‌ای اعلام کرد، که دو طرف در این دیدار درباره موفقیت روند صلح، برنامه همه‌جانبه برای بازگشت باعزت مهاجران افغانستانی، اتصال منطقه‌ای و رسیدگی به مشکلات تجاری میان دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

اتمر در این دیدار نقش کشورهای منطقه و همسایه به‌ویژه پاکستان را در موفقیت روند صلح مهم دانست و بر تقویت همکاری‌ها تأکید کرد.

بر پایه این گزارش، دو طرف تصمیم گرفته‌اند، که با درنظرداشتن مکانیسم‌های موجود همکاری دوجانبه و توافقاتی که در جریان سفر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به کابل صورت گرفته است، کمیته‌های کاری دو کشور به اقدامات‌شان سرعت بدهند.

یادآوری می کنیم، که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در ۲۹ عقرب در یک سفر رسمی یک روزه به کابل آمد. عمران خان پس از دیدار با اشرف غنی، با او در یک نشست خبری مشترک حضور یافت.

خان در این نشست خبری گفت، که به کابل آمده است تا اطمینان بدهد که دولت او هر آنچه را که در توان داشته باشد، به مردم افغانستان در راستای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس کمک خواهد کرد.

از سویی دیگر نیز، وزیر امور خارجه پاکستان درحالی خواستار کاهش فوری خشونت و تأمین آتش‌بس در افغانستان شده است که خشونت‌های فزاینده در بخش‌های مختلف افغانستان همواره از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала