گفت و گوی تیلیفونی غنی با رئیس جمهور ترکمنستان درباره واردات برق 

© facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.گفت و گوی تیلیفونی غنی با رئیس جمهور ترکمنستان درباره واردات برق 
گفت و گوی تیلیفونی غنی با رئیس جمهور ترکمنستان درباره واردات برق  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوران افغانستان و ترکمنستان در خصوص واردات برق به افغانستان گفت و گو و توافق کردند. 
نخستین نشست سه‌جانبه افغانستان، امریکا و ترکمنستان برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
نخستین نشست سه‌جانبه افغانستان، امریکا و ترکمنستان برگزار شد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و قربان قلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان بعد از ظهر امروز صحبت تیلیفونی نمودند.
ارگ افزوده است، که در این مکالمۀ تیلیفونی، هر دو جانب در مورد روابط دوستانه و نیک میان دو کشور صحبت کردند و رئیس جمهور ترکمنستان برگزاری موفقانۀ کنفرانس جینوا را به رئیس جمهور غنی تبریک گفت و افزود که کشورش در راستای کمک و همکاری دوامدار با افغانستان، متعهد است.
در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است، که رئیسان جمهور دو کشور در خصوص کارهای انجام شده و پروژه های تاپی و تاپ و تمدید شبکه فایبر نوری نیز صحبت کردند و بخاطر تکمیل کردن این پروژه ها، روی میکانیزم های سه جانبه و چهارجانبه به توافق رسیدند.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشته است، که سران دو کشور همچنان در خصوص واردات برق به افغانستان صحبت کردند و در این زمینه توافق شد که شرکت برشنا با جانب ترکمنستان، وارد گفتگو شود تا مشخصات و جزئیات واردات برق را به افغانستان، نهایی سازند.
در این تماس تیلیفونی، رئیس جمهور ترکمنستان گفته است، که به کمک این کشور یک مسجد جامع در بندر آقینه که گنجایش ۵۰۰ نمازگزار را دارد، اعمار گردیده که در روزهای آینده گشایش می گردد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور غنی در این خصوص گفته است، که وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان در مراسم گشایش مسجد مذکور، اشتراک خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که افغانستان با و جود رودخانه های زیاد سالانه میلیون ها دالر را برای برق وارداتی مصرف می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала