دیدار غنی با نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان

© Photo / Facebook account of ARGدیدار غنی با نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان
دیدار غنی با نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان، با خانم دیبورا لاینس نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان، شام امروز، در ارگ با دیبورا لاینس نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرد و درباره گفتگوهای صلح افغانستان صحبت نمودند.

نور: یک حلقه‌ی خاص به شمول معاونان رییس جمهور در تلاش تخریب روند صلح استند - اسپوتنیک افغانستان
نور: یک حلقه‌ی خاص به شمول معاونان رییس جمهور در تلاش تخریب روند صلح استند

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است: "دیداری که در ارگ انجام شد، در رابطه به برگزاری موفقانۀ کنفرانس جینوا و چگونگی تعهدات حکومت افغانستان در سند این کنفرانس که بر اساس یک میکانیزم بتواند آن را در مطابقت با تقویم ارائه شده عملی نماید، صحبت شد."
نشریه ارگ افزوده است که هر دو جانب در خصوص پروسۀ صلح و اصلاحات در ادارات مختلف ملل متحد که در افغانستان فعالیت دارند، بحث و تبادل نظر نمودند.
یادآوری می‌شویم که ساعات پیش عضو هیئت مذاکرۀ افغانستان گفت که هیئت‌های مذاکره کننده در دوحه «صرفاً در مورد 21 مادۀ طرزالعمل مجالس مذاکرات به توافق رسیدند.
نادر نادری عضو هیئت مذاکره افغانستان در توییتر خود نگاشته است که هیئت‌های مذاکره کننده در دوحه «صرفاً در مورد 21 مادۀ طرزالعمل مجالس مذاکرات، به استثنای مقدمه آن، در اصول به توافق رسیدند».
پیش از این، محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتی گفته بود که طرزالعمل مذاکرات میان این گروه و هیأت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان در 21 ماده نهایی و تکمیل شده است.
مذاکرات صلح افغانستان در 22 سنبله سال جاری در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد. از آن زمان تاکنون هیأت‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان روی نهایی‌سازی طرزالعمل مذاکرات چانه‌زنی داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала